کد خبر: ۱۷۵۵۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۵ - ۰۶ آذر ۱۳۹۶ - 2017November 27
در حال حاضر سازمان تأمین اجتماعی ماهانه 6 هزار میلیارد تومان بابت مستمری بازنشستگان و انجام تعهدات خود نسبت به بیمه شدگان پرداخت می‌کند
شفاآنلاین>سلامت> معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی گفت: شهرداری تهران 470 میلیارد تومان بابت حق بیمه پرسنل،پیمانکاران و سازمانها و شرکت های وابسته تا سال 94 به سازمان تأمین اجتماعی بدهکار است ولی با توجه به مذاکرات و مکاتباتی که طی چند ماه گذشته با مسئولان شهرداری انجام گرفت متأسفانه این نهاد بابت پرداخت دیوان خود هیچ کاری صورت نداد لذا مطابق قانون سازمان تأمین اجتماعی حساب‌های شهرداری را مسدود کرد.

به گزارش شفاآنلاین، محمدحسن زدا در این باره گفت: در حال حاضر سازمان تأمین اجتماعی ماهانه 6 هزار میلیارد تومان بابت مستمری بازنشستگان و انجام تعهدات خود نسبت به بیمه شدگان پرداخت می‌کند و بخش اعظم منابع مالی این سازمان از محل وصول حق بیمه‌ها (insurances)توسط کار فرمایان تأمین می‌شود، بنابراین هرگونه تأخیر و دیرکرد در پرداخت حق بیمه‌ها باعث می‌شود سازمان نتواند تعهدات قانونی خود را در برابر ذینفعان بموقع انجام دهد.

وی افزود: این در حالی است سازمان تأمین اجتماعی با وجود مشکلات و چالش‌هایی که پیش رو دارد بازهم تلاش دارد با تعامل با کار فرمایان و حمایت از حوزه تولید و پایداری اشتغال حمایت‌های قانونی خود را ادامه دهد، اما متأسفانه شهرداری تهران به تعهدات تفاهمنامه فیمابین عمل نکرد و در نهایت سازمان تأمین اجتماعی مجبور شد اواخر بر اساس ماده 50 قانون تأمین اجتماعی حساب‌های شهرداری را مسدود کند.

وی افزود: در دوره شهردار قبلی هم به‌دلیل نپرداختن بدهی شهرداری تهران، سازمان تأمین اجتماعی چندین بار طبق قانون اقدام کرد که این مسأله نشان می دهد این سازمان در حفظ و صیانت از منافع ذینفعان خود کوتاه نمی‌آید.

زدا  توضیح داد: بدهی 470 میلیارد تومانی شهرداری مربوط به سال‌های قبل است و مجموع بدهکاری آن تا پایان سال 94 است، البته ما بر اساس قانون شرایط کارفرما را رعایت کرده‌ایم و به کارفرمایانی که در معرض ورشکستگی بوده‌اند بر اساس ماده 41 تأمین اجتماعی کمک کرده‌ایم و سعی کردیم مشارکت داشته باشیم تا کشور از مشکلات اقتصادی (Economic)عبور کند.

زدا افزود: در دی ماه سال گذشته تفاهمنامه‌ای با شهرداری تهران امضا کردیم که در آن تفاهمنامه 4 بند مدنظر قرار گرفت و مقرر شد شهرداری بخشی از طلب خود را به صورت اقساط، 100 میلیارد تومان در تابستان امسال و بخش باقیمانده را تهاتر کند. معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی ادامه داد: شهرداری تنها بخشی از بدهی خود را تقسیط کرد و مابقی را پرداخت نکرد.

وی افزود: ما با مدیران جدید شهرداری تهران نیز صحبت کرده‌ایم و جلساتی با معاونان جدید شهردار برگزار شد و مجدداً مهلتی برای پرداخت مطالبات به شهرداری تهران دادیم ولی اتفاق جدیدی در این خصوص رخ نداد.این نکته را اضافه کنم که مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی هم در این زمینه مستقیماً با شهردار تهران صحبت کرده است.

زدا افزود: بر اساس ماده 50 قانون تأمین اجتماعی قسمت اجرائیات سازمان وارد عمل شد و حساب‌های شهرداری مسدود شدند. وی افزود: این اقدام تماماً بر اساس قانون صورت گرفته است و مهلت‌های متعددی نیز به شهرداری تهران برای پرداخت داده شد. البته مذاکراتی با مدیران شهرداری تهران صورت گرفته و مقرر شده بدهی شهرداری به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت شود. وی گفت : در تیم مدیریتی سازمان تأمین اجتماعی مسدود کردن حساب آخرین اقدام است چرا که ما با شرکای اجتماعی تعامل داریم.
برچسب ها: سلامت ، بیمه‌ها ، اقتصادی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: