کد خبر: ۱۷۵۵۳۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۰۶ آذر ۱۳۹۶ - 2017November 27
مقرر شده فهرست کالاها و تجهیزات پزشکی به طور مشترک توسط وزارت بهداشت و سازمان ملی استاندارد تهیه شود و به تصویب هیات وزیران برسد
شفاآنلاین>سلامت> ادعای رییس سازمان غذا و دارو مبنی بر انفکاک بخش غذا و کالا و تجهیزات پزشکی از وزارت بهداشت بی‌پایه است.

به گزارش شفاآنلاین،  سخنان رییس سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت درباره انفکاک بخش غذا، کالا و تجهیزات پزشکی با واکنش سازمان ملی استاندارد همراه شد و این سازمان در بیانیه‌ای تاکید کرد: «در تبصره یک بند یک ماده هفت این مصوبه مقرر شد فهرست کالاها و تجهیزات پزشکی به طور مشترک(Common) توسط وزارت بهداشت و سازمان ملی استاندارد تهیه شود و به تصویب هیات وزیران برسد تا بر اساس آن و با توجه به اجباری و غیر اجباری بودن استانداردها، هر یک از دو دستگاه ذکر شده بر اساس قوانین و وظایف ذاتی خود نسبت به انجام وظیفه اقدام کنند».

در این بیانیه آمده است:
به موجب تبصره ذیل ماده 19 و نیز ماده 25، مفاد مداخلات سازمان ملی استاندارد نافی وظایف و اختیارات قانونی سایر دستگاه‌ها نیست و وزارت بهداشت نیز همانند گذشته (بر اساس قانون مواد خوراکی، آشامیدنی و بهداشتی مصوب سال 1346 و اصلاحات بعدی آن) نظارتهای قانونی لازم را بر فهرست مشمول در قانون بالا جاری خواهد داشت و قانون ارتقای جایگاه استاندارد به هیچ وجه موجبات نسخ این قانون و دیگر ضوابط مرتبط را فراهم نمی کند. براین اساس، ادعای رییس سازمان غذا و دارو مبنی بر انفکاک بخش غذا و کالا و تجهیزات پزشکی از وزارت بهداشت(Health) از اساس بی پایه است.

اظهارات رییس سازمان غذا و دارو درباره نبود امکانات و تجهیزات تخصصی در سازمان استاندارد برای نظارت بر غذا و تجهیزات پزشکی به طور کاملا کذب و خلاف واقع است؛ زیرا نظارتهای سازمان استاندارد بر این اقلام از سال 1346 جاری بوده است.

شاهد این مدعا وجود پژوهشکده غذایی و کشاورزی، گروه پژوهشی تجهیزات پزشکی در پژوهشکده برق و مکانیک و ساختمان، شبکه آزمایشگاهی کشوری در اداره های کل استانی با عنوان آزمایشگاه‌های مرجع، وجود بیش از ۲۸۰۰ آزمایشگاه تایید صلاحیت شده ملی و بین المللی با عنوان آزمایشگاه همکار و چند صد شرکت بازرسی به عنوان مرکز صدور گواهی بازرسی در سطح استانی، ملی و بین المللی است.
برچسب ها: سلامت ، مشترک ، بهداشت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: