کد خبر: ۱۷۵۴۹۷
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۰ - ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - 2017November 26
گزارشی از سوی مسئولان مربوطه به کمیسیون ارائه و مشکلات سد راه این حوزه در این نشست مشترک بررسی شد
شفا آنلاین>سلامت>عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از بررسی مشکلات حوزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در نشست امروز این کمیسیون خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین، همایون هاشمی در تشریح دستور کار امروز ( یک شنبه، 5 آذر ماه ) کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از بررسی مشکلات حوزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در نشست امروز این کمیسیون با حضور مسئولان مربوطه خبر داد و گفت: گزارشی از سوی مسئولان مربوطه به کمیسیون ارائه و مشکلات سد راه این حوزه در این نشست مشترک بررسی شد.

نماینده مردم شاهین دژ،تکاب و میاندوآب در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه رشد دانش سلول های بنیادی در کشور ارزش افزوده را به دنبال دارد، افزود: کشورهای مختلف از جمله آمریکا در این حوزه پیشرفت هایی را داشته و ایران نیز در این مسیرگام برداشته و موفقیت هایی را کسب کرده است.

وی با بیان اینکه مسیر زیادی برای بومی سازی دانش سلول های بنیادی(Stem Cells) درپیش داریم، تصریح کرد: این دانش در دنیا نوپدید است و در ایران نیز در رده های مختلف درمان پزشکی مانند ترمیم و بازسازی بافت های بدن نیز مورد استفاده قرار گرفته و پیشرفت خوبی در زمینه نتیجه تحقیقاتی و درمانی حاصل شده است.

نماینده مردم شاهین دژ،تکاب و میاندوآب در مجلس دهم، با یادآوری اینکه دانش سلول های بنیادی تحولی عظیم در حوزه پزشکی است، افزود: شاهد رشد تولید علم سلول های بنیادی در کشور هستیم؛ البته چنین دانش هایی زمانی در جامعه ارزش پیدا می کند که براساس آن بتوان قسمتی از مشکلات درمانی را به صورت عینی، میدانی و تجسمی برطرف کرد.

عضوکمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، از حضور  دبیرستاد علوم و فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و تعدادی از مسئولان مربوطه در نشست امروز این کمیسیون خبر داد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: