کد خبر: ۱۷۵۳۳۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۰ - ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - 2017November 25
رییس مرکزمدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از انجام واکسیناسیون کزاز برای تمام مجروحان زلزله غرب کشور و تأمین داروهای مورد نیاز بیماری های واگیر خبر داد.

شفا آنلاین>سلامت>رییس مرکزمدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از انجام واکسیناسیون کزاز برای تمام مجروحان زلزله غرب کشور و تأمین داروهای مورد نیاز بیماری های واگیر خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین،دکترمحمد مهدی گویا ضمن اعلام این خبراظهارکرد: نظام مراقبت سندرمیک(Syndromic) برای گزارش دهی بیماریهای اسهالی و تنفسی و گزارش دهی فوری از مناطق زلزله زده غرب برقرار شده است.

وی افزود: واکسیناسیون(vaccination) کزاز برای کلیه مجروحین، ترمیم سریع واکسن های آسیب دیده وجایگزینی آنها، تهیه دستورالعمل های مربوط به پیشگیری از سرمازدگی، تهیه دستور العمل های پیشگیری از آتش سوزی داخل چادرها، تامین داروهای مورد نیاز برای درمان بیماریهای واگیر، اعزام تیم های ارزیابی سریع بیماریها که از ابتدای زلزله تاکنون در محل مستقر هستند، سایر اقدامات مرکز مدیریت بیماری های واگیر در این زمینه بوده است.وی در پایان از اعزام متناوب مدیران این حوزه به مناطق زلزله زده غرب برای بررسی میدانی حادثه طی ماموریت های مختلف خبر داد.

زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب مرکز کرمانشاه رخ داد که تاکنون 456 کشته و بیش از 12 هزار مصدوم در استان داشته است.شدت این زمین لرزه به اندازه ای بود که کل غرب کشور تا بخش هایی از تهران را لرزاند و مردم چندین کشور منطقه به ویژه عراق آن را احساس کردند.

این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و 950 روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده و طبق برآورد اولیه دست کم 31 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: