کد خبر: ۱۷۵۳۰۹
تاریخ انتشار: ۰۶:۴۵ - ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - 2017November 26
هاری مثل ایدز نیست که بشود تا حدی درمانش کرد و حداقل چند ‌سال زنده ماند. این بیماری صددرصد کشنده است. ت
شفا آنلاین:در کل کشور ایران بیش از ٦٠٠ مرکز پیشگیری از‌هاری <Prevention of anxiety>فعال است، واکسن‌ها از کارخانه‌های فرانسه و سوییس وارد می‌شود و واکسن و سرم‌های وارداتی اگرچه "گران” و «خارجی» است اما در کل کشور برای کسانی که دچار گزش حیوان شده و به مرکز پیشگیری می‌آیند، رایگان تزریق می شود. قیمت هر واکسن شاید تا یک‌ میلیون تومان هم باشد اما دولت تمام این هزینه را رایگان می‌دهد. «هم پانسمان و هم شست‌وشو و هم واکسن و سرم رایگان است، اما اگر زخم خیلی وخیم باشد، بعد از واکسن، فرد را به بیمارستان ارجاع می‌دهیم.»

به گزارش شفا آنلاین: هاری مثل ایدز نیست که بشود تا حدی درمانش کرد و حداقل چند ‌سال زنده ماند. این بیماری صددرصد کشنده است. تاکنون در دنیا درمانی برای آن پیدا نشده است. فرد مبتلا به‌ هاری، محکوم به مرگ است. برای همین است که ما مدام پیگیری می‌کنیم که نوبت‌های واکسن افراد اصلا عقب نیفتد.

هاری که در سه روز بیمار را می‌کشد، برای پیشگیری از سه تا ٥ نوبت واکسن دارد که با فاصله‌های مختلف و نوبت‌های مشخص درتاریخ معین، طبق دستورالعمل زده می‌شود. مراجعه‌ها باید دقیقا در تاریخ مشخص‌شده اتفاق بیفتد. ازمراجعه‌کنندگان‌مان چند تلفن و آدرس می‌گیریم، برای پیگیری دقیق‌تر. گاهی تلفن‌ها اشتباه نوشته می‌شود و با بودن آدرس، کارشناسان ستاد به منزل فرد می‌روند و واکسنش را همانجا می‌زنند.

هاری هر‌سال پنجاه و پنج هزار نفر را درجهان می‌کشد اما آمار مرگ به ‌خاطر این بیماری کشنده، در ایران حتی از انگشتان دست هم کمتر است. همین کشنده‌بودن این بیماری، دلیل خدمات رایگان بیش از ٦٠٠ مرکز پیشگیری از‌ هاری درکل کشور ایران است.

اهمیت پیشگیری از این بیماری تا حدی است که اگر واکسن ‌هاری تزریق نمی‌شد، هر‌سال ٢ تا ٣‌هزار نفر در ایران به دلیل ابتلا به این بیماری، جان می‌سپردند.

” واکسن بزنید و خود را از ابتلا به این بیماری صددرصد کشنده نجات دهید.” این جمله با قلم درشت روی کارت پیشگیری «هاری» نوشته شده. پشت کارت، علاوه بر تاریخ دقیق نوبت‌های تزریق واکسن، این جمله هم با خودکار قرمز نوشته شده: "درصورت مرگ یا متواری‌شدن حیوان، دو نوبت دیگر هم تزریق شود.”

واکسن و سرم‌ هاری، به صورت آزاد فروخته نمی‌شود، تحت نظارت وزارت بهداشت است و تزریق آنها هم به صورت رایگان فقط درهمین مراکز انجام می‌شود. در هر شهرستان بنابر وسعت، حداقل یک مرکز برای تزریق واکسن پیشگیری وجود دارد. این واکسن به هیچ عنوان دراختیار مراکز خصوصی قرار نمی‌گیرد، چراکه باید پس از تزریق پیگیری شود. در اصل می‌توان گفت، تزریق واکسن‌ هاری در مراکزی غیر از مراکزی که وزارت بهداشت تعیین کرده، غیرقانونی است.

برچسب ها: واکسن هاری ، ایدز ، کشنده
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
اسماعیل حبیبی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۴
0
0
درود و دست‌مریزاد به شما دوستان عزیز. مشخصا دو سوال دارم از شما:
۱. بزرگسالان کل فرایند واکسن خوردن را در چه مدت زمانی طی می‌کنند؟
۲. این واکسن چه مدت بدن فرد واکسن خورده را ایمن می‌کند؟
فایق سمندری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
0
0
سلام ببخشید آقا منم سگ گاز گرفته این مرکز کجاست می خوام بیام
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: