کد خبر: ۱۷۵۱۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۰ - ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - 2017November 24
بیماران پیوندی با تعداد زیادی از عفونت های میکروبی، قارچی و ویروسی روبرو هستند که می تواند جان آنان را تهدید کند
شفا آنلاین>سلامت>رئیس دومین کنگره بین المللی عفونت در پیوند و سرطان با اشاره به اینکه شیوع عفونت ها، بسته به نوع پیوندها متفاوت است، گفت: شیوع عفونت در پیوندهای روده باریک و پانکراس بیشترین میزان است.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر مسعود مردانی اظهار کرد: پیوندهای کبد، قلب و ریه از لحاظ شیوع عفونت در رتبه بعدی قرار دارند و شیوع عفونت در پیوند کلیه کمتر این پیوندها است.

وی با اشاره به اینکه تمام پیوند اعضا در کشور انجام می شود، افزود: بیماران پیوندی با تعداد زیادی از عفونت(Infection) های میکروبی، قارچی و ویروسی روبرو هستند که می تواند جان آنان را تهدید کند.

فوق تخصص بیماری های عفونی با اشاره به اینکه پیوند مغز استخوان از نوع آلوژنیک با درجه بالایی از عفونت همراه است، ادامه داد: در پیوند مغز استخوان از نوع اتولوگ که از خود فرد گرفته می شود، مقدار عفونت کمتر است.

رئیس دومین کنگره بین المللی عفونت در پیوند و سرطان(Cancer) افزود: در صورتی که پیوند مغز استخوان نوع آلوژنیک با بیماری قارچی آسپرژیلوزیس مهاجم ریوی روبرو شود، در صورت عدم درمان 80 تا 90درصد می تواند منجر به مرگ فرد شود، اما با درمان مناسب مرگ و میر به میزان قابل توجهی کاهش می یابد

وی افزود: پزشکان باید با نحو برخورد مناسب با بیماران مبتلا به سرطان و پیوند که دچار عفونت می شوند را فرا بگیرند تا از میزان مرگ و میر آنان کاسته شود.

**عفونت های قارچی در بیمارستان های در حال ساخت و ساز
رئیس دومین کنگره بین المللی عفونت در پیوند و سرطان بیان کرد: برخی از عفونت های قارچی در بیمارستان ها به خصوص در بیمارستان هایی که در حال ساخت و ساز هستند، رخ می دهد.
مردانی ادامه داد: بررسی در یکی از بیمارستان های آموزشی کشور نشان داد که عفونت قارچی سینوس بعد از ساخت و ساز در حد بالایی افزایش پیدا کرد که خوشبختانه بعد اتمام روند ساختمانی این عفونت کنترل شد.

وی به راه اندازی دوره فلوشیپ بیماری های عفونی در پیوند و سرطان در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اشاره کرد و گفت: از هفت سال قبل فلوشیپ بیماری های عفونی در پیوند و سرطان راه اندازی شده و تاکنون شش دوره فارغ التحصیل شده اند.

فوق تخصص بیماری های عفونی، مشاوره در مورد عفونت در بیماران سرطانی و پیوند را از جمله خدمات این افراد اعلام کرد و گفت: با مداخلات مناسب آنان سبب کاهش عفونت در بیماران پیوندی شده است.

وی افزود: این کار علاوه بر تسریع در بهبود این دسته از بیماران در جلوگیری از هزینه های درمانی هم نقش موثری دارد و از مصرف بی رویه دارو در بخش پیوند هم جلوگیری می کند.

** برگزاری دومین کنگره بین المللی عفونت در پیوند و سرطان
مردانی اظهار کرد: دومین کنگره بین المللی عفونت در پیوند و سرطان با حضور محققان و پزشکان داخلی و خارجی از 8 تا 10 آذر ماه در هتل اسپینانس پالاس برگزار می شود.

وی افزود: این رویداد علمی به همت مرکز تحقیقات بیماری های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، مرکز مدیریت بیماری های واگیردار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و انجمن متخصصان میکروبیولوژی بالینی و بیماری های عفونی ایران برگزار می شود .

مردانی با اشاره به اینکه در این همایش سه روزه در مورد پیشگیری و نحوه برخورد مناسب با شیوع عفونت ها در پیوند و سرطان مورد بررسی قرار می گیرد، گفت: بیان آخرین دستاوردها، تبادل نظر با صاحب نظران، ارائه یافته های علمی و مشاوره با صاحب نظران داخلی و جارجی از مهم ترین اهداف این کنگره است.

وی به حضور میهمانان خارجی در این کنگره اشاره کرد و گفت: تعدادی از میهمانان خارجی از کشورهایی مانند هلند، بلژیک، آمریکا و ترکیه در این کنگره حضور خواهند یافت.

رئیس دومین کنگره بین المللی عفونت در پیوند و سرطان بیان کرد: این کنگره دارای 14.5 امتیاز بازآموزی برای پزشکان است و به رایگان برگزار می شود.

به ورود، رشد و نمو میکروب‌ها یا انگل در زخم یا یک اندام از موجود زنده (میزبان) عفونت می‌گویند.
ارگانیسم میکروبی از بدن میزبان به عنوان منبع و محلّ رشد و نمو و تکثیر استفاده می‌کند و اغلب باعث بیماری می‌ شوند. عامل عفونت می‌تواند شامل انواع انگل، ویروس، پریون، باکتری، ویروئید و قارچ باشد.

بدن میزبان به طور طبیعی به وسیله سیستم ایمنی، آغاز به مبارزه با عامل خارجی و عفونت‌زا می‌ کند و در مراحل آغازین، پدیده التهاب را به همراه دارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: