کد خبر: ۱۷۵۱۷۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۰ - ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - 2017November 24
هنگامی که افراد احساس گلو درد،‌تب می‌کنند احتمالا دچار سینوزیت مزمن شده و در این صورت از بینی‌شان چرک و خلط بیرون می‌آید.
شفا آنلاین>سلامت>یک متخصص گوش و حلق گفت: امروزه با انجام روش های جدید جراحی سینوزیت(Sinusitis) کمترین آسیب به بافت های سالم بدن وارد می شود.

به گزارش شفا آنلاین،مهدی سلیمانی متخصص گوش و حلق و بینی اظهار کرد:  هنگامی که افراد احساس گلو درد،‌تب می‌کنند احتمالا دچار سینوزیت مزمن شده و در این صورت از بینی‌شان چرک و خلط بیرون می‌آید.

وی بیان کرد: اگر مجرای سینوس‌ها در اثر عوامل مختلف مسدود شود این مسئله باعث بروز بیماری سینوزیت در افراد شده که برخی از بیماران این عارضه را با سرماخوردگی قدیمی و کهنه اشتباه می‌گیرند.

سلیمانی با اشاره به اینکه سینوزیت مزمن باعث ایجاد خلط و آبریزش بینی می‌شود، افزود:بر اثر ترشح زیاد مخاط عارضه سینوزیت مزمن ایجاد می‌شود که انحراف تیغه بینی بیماری سینوزیت مزمن را در افراد ایجاد می‌کند.

وی عنوان کرد: بهترین راه برای تشخیص سینوزیت انجام ‌سی تی اسکن بوده و توصیه می‌کنم که افراد تا حد امکان از انجام رادیوگرافی سر به دلیل بروز سرطان در طولانی مدت خودداری کنند.

سلیمانی گفت: پزشکانی که دوره‌های تکمیلی جراحی آندو‌سکوپیک را گذرانده‌اند می‌توانند با روش‌های مدرن و پیشرفته اقدام به عمل سینوزیت‌ها بکنند.

وی یادآور شد: امروزه با روش‌های پیشرفته و تکنولوژی‌های جدید بدون آسیب رسیدن به بافت سالم حفره‌های گرفته شده سینوزیت‌ها برطرف و بیماری سینوزیت مزمن درمان می‌شود.
برچسب ها: سلامت ، متخصص ، سینوزیت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: