کد خبر: ۱۷۵۰۲۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۰ - ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - 2017November 23
در نزدیکی یک کوه آتشفشانی در جنوب کشور زلزله خیز ژاپن، مجتمعی از 450 خانه گنبدی شکل مقاوم در برابر زلزله احداث شده که پذیرای بسیاری از گردشگران آسیایی سرزمین آفتاب تابان است
شفاآنلاین>سلامت> وقوع زلزله در کشورهایی مانند ایران و ژاپن حقیقتی است که اگر هم دوست نداشته باشیم باید با آن سازگار شویم.

به گزارش شفاآنلاین، در نزدیکی یک کوه آتشفشانی در جنوب کشور زلزله خیز ژاپن، مجتمعی از 450 خانه گنبدی شکل مقاوم در برابر زلزله (Earthquake)احداث شده که پذیرای بسیاری از گردشگران آسیایی سرزمین آفتاب تابان است.

استان کوماموتو که در جزیره کیوشو قرار دارد از مناطق بشدت زلزله خیز ژاپن محسوب می‌شود. به همین دلیل ژاپنی ها که می‌دانند زلزله مهمان همیشگی آن‌هاست سعی کرده‌اند از آن فرار نکرده و راه و رسم زندگی را با آن بیاموزند. اینگونه است که امروزه کشور ژاپن بیشترین ابداعات را در زمینه کنار آمدن با این پدیده طبیعی(Natural Phenomenon) به خود اختصاص داده است.

برای ساخت این خانه‌های پیش ساخته از قطعات فوم پلی استایرن که نوعی محصول پتروشیمی بوده و البته به لطف وجود نفت در ایران ما نیز ساخت آن به سهولت امکان پذیر است، استفاده می‌شود.

سازنده این بنای زیبا آقای کاتسویوکی کیتاگاوا، سرپرست اداره زمین‌های کشاورزی!! بوده که از طرح نوعی شیرینی سنتی ژاپن الهام گرفته است و این فکر بکر اکنون میزبان گردشگرانی از نقاط مختلف آسیاست.

ساخت این منازل مقاوم در برابر زلزله در ژاپن که فرآیندی ساده داشته و مواد اولیه آن نیز در کشور ما وجود دارد و به سرعت قابل انجام است، الگوی مناسبی برای ایران بوده و مزیت آن نسبت به چادر، دوام، مقاومت در برابر باران و آتش، برطرف شدن دغدغه اسکان در سرپناه‌های مستحکم‌تر همچون کانکس می‌باشد. همچنین مهمترین نکته فضای نسبتا راحت آن بوده که امنیت روانی افراد زلزله زده را تا حدود زیادی تامین می‌کند.























نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: