کد خبر: ۱۷۵۰۱۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۰ - ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - 2017November 23
دیده شده برخی از نمک برای مسواک زدن استفاده می‌کنند
شفاآنلاین>سلامت> برخی افراد از روش‌های مختلفی برای تمیز کردن دندان‌ها استفاده می‌کنند، استفاده از آب و نمک و دهانشویه از جمله روش‌های عام شست‌و‌شوی دهان و دندان است؛ البته کشیدن نخ دندان را نیز باید به این دو روش اضافه کرد.

به گزارش شفاآنلاین، دکترمروارید مافی با اشاره به اینکه «هیچ روشی نمی‌تواند جای خالی «مسواک زدن» را پر کند»، می‌گوید: مصرف دهانشویه فواید زیادی دارد اما باید دقت داشته باشید مصرف(Consumption) مداوم و هر روزه آن نیز توصیه نمی‌شود، چنانچه دندانپزشک شما به‌عنوان درمان کمکی بعد از جراحی، مصرف دهانشویه‌های اکسیژنه یا سرم شست‌و‌شو را تجویز کرد، پس از کامل شدن دوره درمان مصرف را قطع کنید زیرا دهانشویه‌های اکسیژنه در طولانی مدت لکه‌های سیاه روی زبان ایجاد می‌کند و باعث از دست رفتن کلسیم سطح دندان می‌شود.

به گفته این دندانپزشک و متخصص بیماری‌های لثه، دیده شده برخی از نمک برای مسواک زدن استفاده می‌کنند، این دسته از افراد باید بدانند که نمک خاصیت سایندگی مسواک را بالا می‌برد و ممکن است به دندان‌ها(Teeth) آسیب وارد کند و حتی سبب تحلیل رفتن لثه شود پس هیچ وقت از نمک برای مسواک زدن استفاده نکنید. استفاده از محلول آب نمک هم در طولانی مدت کار اشتباهی است چون قابلیت از بین بردن پلاک دندانی که باعث پوسیدگی دندان و در نهایت بیماری لثه می‌شود را ندارد.
برچسب ها: سلامت ، مصرف ، دندان‌ها
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: