کد خبر: ۱۷۵۰۱۷
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۰ - ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - 2017November 22
دکتر میثم رضایی گفت: با چند نفر از اعضای کمیسیون بهداشت مجلس، پیرامون غیرمجاز بودن اجبار دستیاران به فعالیت در کلینیکهای ویژه‌ی عصر صحبت شد
به گزارش شفا آنلاین، دکتر میثم رضایی فعال صنفی در مورد به کارگیری دستیاران در کلینیکهای ویژه‌ی عصر گفت: با چند نفر از اعضای کمیسیون بهداشت مجلس، پیرامون غیرمجاز بودن اجبار دستیاران به فعالیت در کلینیکهای ویژه‌ی عصر صحبت شد.

وی ادامه داد: مشخصا طبق آیین‌نامه‌ی این کلینیک ویژه که طی چند سال اخیر برای درآمد زایی بیمارستانهای دولتی و اعضای هیئت علمی تمام وقت که از داشتن مطب خصوصی محرومند ایجاد شده، صرفاً خدمات درمانی ارائه می‌شود و آموزش و حضور دستیار جایگاهی نداشته و قانونی نیست.

این فعال صنفی افزود: اگرچه بعضا حضور دستیاران اختیاری اعلام می‌شود اما با توجه به اختیارات عضو هیئت علمی، دستیار بالاجبار در این کلینیکها حضور می یابد.

رضایی با ابراز نگرانی نسبت به ادامه این روند اظهار داشت: این موضوع به صورت گسترده در دانشگاه‌های کشور و در رشته‌های مختلفی مشاهده می‌شود. هر چند گاهی به صورت اختیاری و همراه با پرداخت کارانه‌ی مجزاست، اما عموما ملزم کردن دستیار بدون پرداخت کارانه در این کلینیکها که به مثابه مطب خصوصی است، انجام می‌شود که در همین رابطه نظارت دقیق معاونت آموزشی وزارت بهداشت و نظام پزشکی را می‌طلبد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: