کد خبر: ۱۷۵۰۰۷
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - 2017November 22
سخنگوی وزارت بهداشت: اگر برخی از داروهای خاص تحت پوشش بیمه نباشد، روستائیان هم باید آن دارو را به صورت آزاد تهیه کنند.
شفا آنلاین>سلامت>سخنگوی وزارت بهداشت گفت: اگر برخی از داروهای خاص تحت پوشش بیمه نباشد، روستائیان هم باید آن دارو را به صورت آزاد تهیه کنند.

به گزارش شفا آنلاین،ایرج حریر‌چی، قائم مقام وزیر و سخنگوی وزارت بهداشت(Ministry of Health) اظهار کرد: بیمه شد‌گانی که به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند، طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی و در راستای صرفه‌جویی اقتصادی فقط در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دولتی می‌توانند خدمات بهداشتی را بر اساس تعرفه و تحت پوشش بیمه دریافت کنند.

 وی با بیان اینکه، بیمه روستایی از قدمت 10 ساله برخوردار است، ‌ادامه داد: بیمه روستایی قدمتی بیش از 10 سال دارد که با مصوبه مجلس و انجام اقداماتی دیگر در سال 84 گسترش بیشتری پیدا کرد  و به بیمه‌شدگان روستایی خدمات بهداشتی و درمانی کاملا رایگان ارائه داده‌ است.
 بیمه شدگان روستایی حق بیمه پرداخت نمی‌کنند

حریر‌چی با اشاره به اینکه، ساکنان روستایی از زمان تاسیس این بیمه هیچ پولی بابت حق بیمه‌ای پرداخت نکرده‌اند، عنوان کرد: از همان زمانی که بیمه روستایی شکل گرفت هیچکدام از ساکنان آن در روستا‌های سراسر کشور هیچ پولی بابت حق بیمه پرداخت نکرده‌اند و مراجعه بیماران برای دریافت خدمات بهداشتی و درمانی بر اساس نظام ارجاع و پزشک خانواده است.

 وی با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت تاکید کرد: طی 10 سال گذشته و در جریان طرح تحول نظام سلامت بیمارستان‌های دولتی تقویت شده‌اند و خدمات مناسبی به بیمه‌شدگان به خصوص روستاییان ارائه می‌شود و خوشبختانه امروزه هیچ محدودیتی برای ارائه خدمات درمانی وجود ندارد.

 حریر‌چی اظهار کرد: طبق قانون افرادی که حق بیمه پرداخت می‌کنند خدمات بهداشتی درمانی بر اساس نظام ارجاع به آنها ارائه می‌شود. اگر برخی از داروهای خاص  تحت پوشش بیمه نباشد، روستائیان هم مانند باقی بیمه شدگان  باید آن دارو را به صورت آزاد تهیه کنند.
برچسب ها: دارو ، سلامت ، بهداشت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: