کد خبر: ۱۷۵۰۰۲
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۰ - ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - 2017November 22
همایش صرع کودکان با حضور 150 نفر از پزشکان و متخصصان بیماری صرع از سراسر کشور روز چهارشنبه در تالار اجتماعات بیمارستان قائم مشهد آغاز شد.

شفا آنلاین>سلامت>همایش صرع کودکان با حضور 150 نفر از پزشکان و متخصصان بیماری صرع از سراسر کشور روز چهارشنبه در تالار اجتماعات بیمارستان قائم مشهد آغاز شد.

به گزارش شفا آنلاین،دبیر این همایش در آیین آغاز این رویداد گفت: در همایش حاضر پزشکان و متخصصان مرتبط با بیماری صرع(Epilepsy) و پرستاران به مدت 2 روز تازه ترین راهکارها و روش های پیشگیری و درمان بیماری صرع را مورد بحث و بررسی قرار می دهند.

جواد آخوندیان افزود: از بین 70 مقاله ارسال شده به دبیرخانه کنگره صرع کودکان در رشته های اعصاب کودکان، جراحی اعصاب، اعصاب بزرگسالان و روان شناسی اطفال، 45 مقاله به صورت سخنرانی در قالب میزگرد ارائه می شود.

وی محورهای همایش مذکور را شامل تشنج و صرع، انواع درمان های بیماری صرع، مشکلات رفتاری در صرع کودکان، صرع های مقاوم، جراحی در صرع، تشنج های دوران نوزادی و شیرخواری، تشنجات پایدار و غیرقابل کنترل، تصویربرداری در صرع کودکان، تب و تشنج عنوان کرد.

این پزشک فوق تخصص بیماری مغز و اعصاب کودکان بیان کرد: بیماری صرع از دوران نوزادی و کودکی آغاز می شود و در بسیاری از موارد می توان با دارو درمانی این بیماری را درمان کرد. آخوندیان گفت: هم اکنون 85 درصد مبتلایان به صرع قابل درمان هستند و مابقی نسبت به درمان مقاومت نشان می دهند.

وی با اشاره به اینکه شیوع بیماری صرع یک درصد افراد جامعه را تهدید می کند، افزود: در مواردی که بیمار صرع مقاومت به درمان دارد باید علاوه بر دارودرمانی، بیماران را نسبت به مدارا کردن با این بیماری توانمند ساخت تا کیفیت زندگی شان تحت تاثیر قرار نگیرد. این پزشک فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان خاطرنشان کرد: عفونت در دوران بارداری، عوامل ژنتیکی و آسیب های مغزی از عوامل ابتلا به صرع به شمار می روند.

وی تصریح کرد: در گذشته امید چندانی برای درمان بیماری صرع وجود نداشت؛ اما با پیشرفت های علمی و دارویی موفقیت درمان این بیماری افزایش یافته است و هم اکنون امکانات مناسبی برای تشخیص و درمان صرع در مشهد و کشور فراهم است.

همایش کشوری صرع کودکان که امروز به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در بیمارستان قائم مشهد آغاز شده تا روز پنجشنبه، دوم آذرماه ادامه دارد.
برچسب ها: همایش ، سلامت ، صرع
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: