کد خبر: ۱۷۴۹۱۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - 2017November 22
کمردرد در دوران حاملگي، دردي است که بسياري از خانم ها آن را تجربه مي کنند
شفاآنلاین>سلامت> کمردرد در دوران حاملگي، دردي است که بسياري از خانم ها آن را تجربه مي کنند.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر حبيب مفخم ، متخصص طب فيزيکي و توانبخشي با بيان اين مطلب افزود: کمردرد در دوران حاملگي، دردي است که بسياري از خانم ها آن را تجربه مي کنند.

وي ادامه داد: با بزرگ شدن شکم و قرار گرفتن وزن در قسمت جلوي بدن، نياز به حفظ تعادل به سبب افزايش(increase) فشار به ناحيه ستون فقرات و مهره ها بيشتر مي شود.

مفخم افزود: در نتيجه بايد عضلات ناحيه کمر، تقويت شوند. در غير اين صورت، درد کمر با بزرگ شدن شکم و افزايش وزن جنين، بيشتر مي شود.

وي تاکيد کرد: براي تقويت عضلات جدار شکم و ناحيه اطراف ستون مهره ها بايستي به ورزش هاي مناسب دوران بارداري(pregnancy) پرداخت. با اين کار، کمردرد ناشي از اضافه وزن در دوره بارداري، به شکل قابل ملاحظه اي کمتر مي شود .

اين متخصص طب فيزيکي و توانبخشي با اشاره به اينکه استفاده از کفش هاي مناسب و دقت در نحوه نشستن و ايستادن و خوابيدن از درد کمر مي کاهد، تصريح کرد: در غالب موارد، اين درد، دو تا سه ماه پس از زايمان بهبود مي يابد و علت آن هم از بين رفتن هورمون هايي است که از جفت ترشح و باعث شل شدگي عضلات نگهداري لگن و مهره ها مي شود.

وي در پايان اظهارداشت: اگر دردها پس از دوران حاملگي ادامه داشت حتما بايد به پزشک مراجعه شود تا علت کمردرد، مشخص و مراحل درمان آن اجرا شود.
برچسب ها: سلامت ، بارداري ، افزايش
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: