کد خبر: ۱۷۴۸۵۴
تاریخ انتشار: ۰۶:۵۹ - ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - 2017November 22
گوشت غاز در کاهش عطش، سرفه، اشتها و بزاق، حل کردن سموم بدن، تقویت نیرو، افزایش ترشح مایع معده، تنگی نفس و در خستگی خوردن گوشت غاز یا سوپ آن می‌‌تواند به بهبود وضعیت کمک کند.
شفا آنلاین:گوشت غاز تقویت کننده نیرو و ضد تب روماتیسمی است و یکی از روش‌‌های درمانی در چین محسوب می‌‌شود.

به گزارش شفا آنلاین:گوشت غاز در کاهش عطش، سرفه، اشتها و بزاق، حل کردن سموم بدن، تقویت نیرو، افزایش ترشح مایع معده، تنگی نفس و در خستگی خوردن گوشت غاز یا سوپ آن می‌‌تواند به بهبود وضعیت کمک کند.

گوشت غاز در بیماری دیابت می‌‌تواند باعث کنترل پیشرفت بیماری شود و در درمان بیماری‌‌هایی مثل سرماخوردگی، برونشیت مزمن، نفریت، ادم، آمفیزم و آسم موثر می‌‌باشد.
گوشت غاز حاوی فاکتورهای ضد سرطانی در خون است و باعث تقویت ایمنی هومورال می‌‌شود و می‌‌تواند باعث تولید آنتی بادی در خون شود. ناگفته نماند که کاهش عملکرد سیستم ایمنی در بدن با ایجاد تومور در ارتباط است. ایمونوگلبولین‌‌های گوشت غاز فعالیت ضد سرطانی دارند و با تقویت سیستم ایمنی بدن می‌‌تواند در درمان سرطان مفید باشد. این گوشت طعم شیرینی دارد و برای تقویت نیروی طحال و ریه مناسب است. گوشت غاز همچنین از اولئیک اسید غنی است که می‌‌تواند سطح کلسترول خون را کاهش دهد. این گوشت حاوی ۵۸ درصد اولئیک اسید است که در مقایسه با سایر گوشت‌‌های حیوانی بالاترین میزان را دارد.
پروتئین‌‌های گوشت غاز با کیفیت بالا می‌‌باشد. چربی آن اندکی از چربی مرغ بالاتر است اما از دیگر گوشت‌‌ها بسیار پایین تر است. این گوشت نه تنها حاوی چربی کم
و با کیفیت خوب است، بلکه حاوی اسیدها چرب غیر اشباع به خصوص لینولنیک اسید می‌‌باشد که برای سلامتی مفید است
چربی به عنوان بخش مهمی از تعادل رژیم می‌‌باشد. از جمله ویتامین‌‌های محلول در چربی K, E, D, A و اسیدهای چرب ضروری که برای حفظ سلامتی و عملکرد بدن مورد نیاز است. اگرچه چربی‌‌های حیوانی به نظر بد می‌‌باشند اما چربی موجود در گوشت غاز در مقایسه با سایر گوشت‌‌های حیوانی، برای سلامتی مفید است؛ زیرا حاوی اسیدهای چرب اشباع کمتر و اسیدهای چرب غیراشباع بیشتر می‌‌باشد در نتیجه می‌‌تواند باعث کاهش سطح کلسترول خون شود از این رو برای قلب مفید است.
گوشت غاز حاوی پروتئین بالا، چربی کم و کلسترول پایین می‌‌باشد. همچنین این گوشت حاوی فسفر، کلسیم، سدیم و پتاسیم می‌‌باشد. گوشت غاز حاوی آمینواسیدهای ضروری برای رشد بدن است. پروتئین‌‌های گوشت غاز با کیفیت بالا می‌‌باشد. چربی آن اندکی از چربی مرغ بالاتر است اما از دیگر گوشت‌‌ها بسیار پایین تر است. این گوشت نه تنها حاوی چربی کم و با کیفیت خوب است، بلکه حاوی اسیدها چرب غیر اشباع به خصوص لینولنیک اسید می‌‌باشد که برای سلامتی مفید است. نقطه ذوب این گوشت بسیار پایین است و هضم و جذب آن به وسیله بدن آسان است. پروتئین گوشت غاز و اردک از گوشت قرمز، مرغ، گوشت گاو بالاتر است و حاوی لیزین بالایی است.دکتر سلام

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: