کد خبر: ۱۷۴۸۵۲
تاریخ انتشار: ۰۶:۴۵ - ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - 2017November 22
علائم اوریون معمولا در عرض دو هفته پس از قرار گرفتن در معرض ویروس ظاهر می شود .

شفا آنلاین:اوریون یک بیماری مسری است که توسط یک ویروس منتقل می شود که از طریق یک بزاق، ترشحات بینی و تماس نزدیک شخصی برقرار می شود. این وضعیت عمدتا بر غدد بزاقی اثر می گذارد، که غده پاروتید نیز نامیده می شود. این غده ها مسئول تولید بزاق هستند . سه قسمت غدد بزاق در هر طرف چهره شما وجود دارد، پشت و زیر گوش شما قرار دارد. علامت مشخص این بیماری تورم غدد بزاقی است.

علائم دیگر

به گزارش شفا آنلاین:علائم اوریون معمولا در عرض دو هفته پس از قرار گرفتن در معرض ویروس ظاهر می شود . علائم مربوط به اوریون که ممکن است اولین بار به نظر برسد:

خستگی
بدن درد
سردرد
از دست دادن اشتها
تب پایین
تب بالا از ۱۰۳ درجه فارنهایت (۳۹ درجه سانتیگراد) و تورم غدد بزاقی طی چند روز آینده ایجاد می شود . غده ها ممکن است در همه زمان ها بوجود نیایند . به طور معمول، آنها متورم شده و به طور دوره ای دردناک می شوند . شما احتمالا از زمان تماس با ویروس تا زمانی که غدد پاروتید شما تحریک می شود، ویروس امپید را به فرد دیگری انتقال می دهید.اکثر افرادی که مبتلا هستند علائم ویروس را نشان می دهند . با این حال، برخی افراد علائم کمتری دارند.

درمان اوریون چیست؟

از آنجا که اوریون یک ویروس است، به آنتی بیوتیک ها یا داروهای دیگر پاسخ نمی دهد. با این حال، شما می توانید علائم را درمان کنید تا راحت تر شوید در حالی که بیمار هستید. این درمان ها شامل:

استراحت کنید وقتی احساس ضعف یا خستگی می کنید.
داروهای ضد درد مانند استامینوفن و ایبوپروفن را برای کاهش تب خود مصرف کنید.
با استفاده از بسته یخ ، غدد تورم را مالش دهید.
نوشیدن مقدار زیادی مایعات برای جلوگیری از کم آبی ناشی از تب.
خوردن یک رژیم غذایی نرم از سوپ، ماست و دیگر مواد غذایی که سخت نیست (جویدن ممکن است دردناک زمانی که غده های خود را متورم(
اجتناب از غذاهای اسیدی و نوشیدنی هایی که ممکن است باعث درد بیشتری در غدد بزاقی شما شوند.
شما معمولا می توانید به مدت یک هفته پس از اینکه یک دکتر بیماری شما را تشخیص داد، به کار یا مدرسه بازگردید. با این حال، شما دیگر مسری نیستید.
اکثر افراد مبتلا به اوریون نمیتوانند دومین بار بیماری را دریافت کنند. داشتن یک ویروس یک بار از شما محافظت می کند تا دوباره آلوده نشوید.
علل بیماری اوریون, علائم بیماری اوریون, درمان بیماری اوریون, تشخیص بیماری اوریون

عوارض مرتبط

عوارض اوریون نادر است، اما اگر درمان نشود، می تواند جدی باشد . سرخ شدن بیشتر بر غدد پاروتید تاثیر می گذارد . با این حال، این می تواند باعث التهاب در مناطق دیگر بدن، از جمله مغز و اندام های تولید مثل نیز شود.

ارکیت التهاب بیضه ها است که ممکن است به علت اوریون باشد . شما می توانید درد ارکیت را با قرار دادن بسته های سرد بر روی بیضه ها چندین بار در روز کنترل کنید . در صورت لزوم، پزشک ممکن است داروهای ضد درد را تجویز کند . در موارد نادر، ارکیت می تواند موجب بی اشتهایی شود. زنان مبتلا به اوریون ممکن است تورم تخمدان را تجربه کنند. التهاب می تواند دردناک باشد، اما به یک تخمک زن آسیب نمی رساند . با این حال، اگر یک زن در طول بارداری اوریون را دریافت کند، خطر ابتلا به سقط جنین بالاتر از حد نرمال است.

معده می تواند به مننژیت یا انسفالیت، دو مورد بالقوه مرگ و میر در صورت عدم درمان منجر شود. مننژیت تورم غشاء اطراف نخاع و مغز شما است . انسفالیت التهاب مغز است. در صورتی که سم را دارید، با پزشک خود مشورت کنید اگر تشنج، از دست دادن هوشیاری یا سردرد شدید داشته باشید.
پانکراتیت التهاب لوزالمعده، یک عضو در حفره شکمی است. پانکراتیت ناشی از پوسیدگی یک وضعیت موقت است. علائم عبارتند از درد شکم، تهوع و استفراغ.

ویروس اوریون همچنین باعث کاهش شنوایی دائمی در حدود ۵ نفر از هر ۱۰،۰۰۰ مورد می شود. این ویروس به یکی از ساختارهای داخلی گوش شما که باعث تشدید شنوایی می شود آسیب می زند .

پیشگیری

واکسیناسیون می تواند از اوریون جلوگیری کند. اکثر نوزادان و کودکان یک بار واکسن سرخک، اوریون و سرخجه (MMR) را در همان زمان دریافت می کنند. اولین عکسبرداری MMR معمولا بین ۱۲ تا ۱۵ ماهگی در یک بازدید معمولی کودک انجام می شود. واکسیناسیون دوم برای کودکان مدرسه ای بین ۴ تا ۶ ساله ضروری است . با دو دوز، واکسن اوریون حدود ۸۸ درصد موثر است. میزان اثربخشی تنها یک دوز در حدود ۷۸ درصد است.
بزرگسالان که قبل از ۱۹۵۷ متولد شده اند و هنوز واکسینه نشده اند ممکن است مایل به واکسیناسیون باشند. کسانی که در یک محیط خطرناک، مانند یک بیمارستان یا مدرسه کار می کنند، باید همیشه در برابر اوریون واکسینه شوند.
با این حال، افرادی که سیستم ایمنی را به خطر انداخته اند، به ژلاتین یا نوموسین حساسیت دارند یا حامله هستند، نباید واکسن MMR را دریافت کنند . در مورد برنامه ایمن سازی برای شما و فرزندانتان، با پزشک خانواده خود مشورت کنید.

برچسب ها: اوریون ، بزاق ، اشتها
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: