کد خبر: ۱۷۴۸۴۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۰ - ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - 2017November 21
ذخیره سازی خون بند ناف نوزاد در ایران درسال 84 در پژهشگاه رویان آغاز شد
شفا آنلاین>سلامت>مسئول امور نمایندگی های بانک خون بند ناف کشور با اشاره به اهمیت خون بند ناف در درمان بعضی بیماری های خاص گفت: تاکنون 85 هزار نمونه در کشور جمع آوری شده که باید چندین برابر افزایش یابد.

به گزارش شفا آنلاین، هادی جوشقانی روز سه شنبه در آئین گشایش بانک خون بند ناف شهرستان فردیس استان البرز افزود: ذخیره سازی خون بند ناف نوزاد در ایران درسال 84 در پژهشگاه رویان آغازشد.

وی بیان کرد: در این زمینه بانوان باردار می توانند به دفاتر بانک خون بند ناف در سراسر کشور مراجعه کنند.

جوشقانی افزود: در مراکز درمانی ، خون موجود در بند ناف و جفت جمع آوری و به مکان های ویژه انتقال می یابد و در آنجا سلولهای بنیادین(Stem cells) جداسازی و در منهای 196 درجه سانتیگراد طی 25 سال فریز می شود.

وی گفت: اکنون موسسه درمانی رویان دارای بانک خون عمومی و خصوصی بوده که از این خون ها برای درمان بیماری های تالاسمی و سرطان خون استفاده می شود.

وی اظهار داشت : انتظار داریم سالانه 15 هزار نمونه خون بند ناف در کشور جمع آوری شود.

جوشقانی افزود: بیش از 500 بانک خون بند ناف در سراسر جهان وجود دارد و تاکنون بیش از 35 هزار پیوند خون بند ناف در جهان صورت پذیرفته این در حالی است که سالانه حدود سه هزار پیوند جدید به این آمار ضافه می شود.

وی با بیان اینکه طرح جدیدی برای درمان بیماری اوتیسم(Autism) در کشور در دست اجرا است ، افزود: اگر در این طرح به نتایج خوبی برسیم اعلام خواهیم کرد.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان البرز نیز گفت: بانک خون بند ناف شهرستان فردیس با حمایت این مرکز راه اندازی شده است .

سید علی اکبر هاشمی راد افزود: جهاد دانشگاهی واحد البرز علاوه بر حوزه فرهنگی ، آموزشی و پژوهشی در زمینه تجاری سازی علم و فناوری پیشتاز است .

وی ادامه داد: پیش از این بانک خون بند ناف را در کرج راه اندازی کردیم واکنون نیز دومین مرکز استان البرز در فردیس فعال شده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: