کد خبر: ۱۷۴۷۲۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۰ - ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - 2017November 20
یک عضو کمیسیون بهاشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس آمار، حدود ۵ درصد هزینه‌های حوزه سلامت توسط خیّرین تأمین می‌شود.
شفا آنلاین>سلامت>یک عضو کمیسیون بهاشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس آمار، حدود ۵ درصد هزینه‌های حوزه سلامت توسط خیّرین تأمین می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین،حسینعلی شهریاری با بیان اینکه بر اساس آمار ، حدود ۵ درصد هزینه‌های حوزه سلامت توسط خیّرین تأمین می‌شود افزود: در این مدت خیرین سلامت حدود ۵ هزارمیلیارد هزینه کرده‌اند. بیمارستان، درمانگاه، خانه بهداشت و حتی ساخت دانشکده از جمله اقدامات مجمع خیّرین سلامت بوده است.

وی با بیان اینکه مردم ایران همیشه و در ادوار مختلف تاریخی، به مقوله وقف و خیریه توجه خاصی داشته‌اند، تصریح کرد: اکثر بیمارستان‌های بزرگ کشور، بیمارستان‌های وقفی بوده است. 

دبیرکل مجمع خیّرین سلامت کشور افزود: فرهنگ وقف همیشه بین مردم جایگاه والایی داشته است؛ وقف در مشهد نیز با توجه به بارگاه منور رضوی و آستان قدس، به‌طور ویژه‌ای پررنگ است. بیمارستان امام رضا (ع) در مشهد از نمونه‌های بارز وقف است.

شهریاری با اشاره به اینکه «بعد از انقلاب اسلامی انتظار این بود که فرهنگ وقف پررنگ‌تر شود»، تصریح کرد: پس از انقلاب، بخشی از مسیر وقف در مجرای خیّرین و مؤسسات خیریه افتاد و کارهای بسیاری نیز صورت گرفت. 

دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور بیان کرد: دیدار  اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با رهبری که در آخر دولت اصلاحات صورت گرفت، نقطه شکل‌گیری تفکر مجمع خیّرین سلامت کشور بود. پس از تصدی ریاست‌جمهوری آقای احمدی‌نژاد و روی‌کارآمدن آقای لنکرانی، با صحبت‌هایی که با مرحوم حاج آقای نیّری شد، در دیداری با رهبری، مجمع خیّرین سلامت رسماً تشکیل شد. 

شهریاری با بیان اینکه «در این تقریباً 10 سالی که این مجمع فعالیت کرده، خدمات بسیار زیادی را انجام داده است»، اظهار کرد: از دوسه سال پیش به این نتیجه رسیدیم که بهتر است فعالیت‌های مجمع را در بخش پیشگیری، بهداشت و پژوهش متمرکز کنیم. البته خیّرین درنهایت خودشان تصمیم می‌گیرند که پولشان را کجا هزینه کنند و نظر ما در سطح مشاوره است. ما به آن‌ها مشورت می‌دهیم که نیازهای امروز جامعه کجاست و چه اقداماتی می‌تواند منجربه نتایج بهتری شود. 

وی افزود: رویکرد تازه ما در مجمع خیّرین سلامت این است که از کارهای سخت‌افزاری مانند ساخت‌وساز به کارهای نرم‌افزاری روی بیاوریم.

دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور با بیان اینکه «استفاده از توان و مشارکت بانوان و جوانان در بخش خیریه سلامت از دیگر اهداف ماست»، گفت: در این زمینه هنوز کار جدی‌ای در سطح کشور صورت نگرفته است و باید با تمرکز در این بخش به دنبال نتایج ملموسی باشیم.

شهریاری عنوان کرد: از روزی که آمدم، یک مشاور عالی در شورای مشارکت بانوان و جوانان انتخاب کردم و تلاش داریم در استان‌ها شورای مشارکت بانوان فعال باشند. در ابتدا حدود ۱۰ شورای مشارکت زنان فعال بودند که خوش‌بختانه در حال حاضر، بیش  از ۲۰ شورای مشارکت زنان در استان‌ها راه‌اندازی شده است. 

این عضو کمیسیون درمان و بهداشت مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «بانوان بیش‌تر از مردان در این بخش انگیزه دارند»، توضیح داد: چون که علاوه‌بر سلامت خود به سلامت خانواده نیز توجه بیش‌تری دارند. بانوان می‌توانند موتور محرک آقایان در کارهای خیر باشند. در این مدت کوتاه شاهد آن بوده‌ایم که کارهای بسیار بزرگی توسط بانوان انجام شده است.

شهریاری اضافه کرد: ۵۶ دانشکده علوم پزشکی مستقل داریم که همۀ این‌ها مجمع خیّرین دارند. حدود ۲۷۰ شهرستان ما نیز مجمع خیّرین دارند و دارند به‌جد کار می‌کنند. هدف ما این بوده است که از تمام ظرفیت‌های خیّرین در کشور استفاده کنیم و از هرکسی که توانایی این را داشته که در یک شهرستان، مجموعه‌ای را راه‌اندازی کند، استقبال کرده‌ایم.

برچسب ها: سلامت ، خیرین ، درمان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: