کد خبر: ۱۷۴۶۸۵
تاریخ انتشار: ۰۲:۴۵ - ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - 2017November 21
برخی مواد غذایی می توانند موجب شل شدن اسفنکتر مری شوند، که اجازه بازگشت اسید معده به مری را می دهد. از جمله این مواد غذایی مشکل‌آفرین می توان به گوجه فرنگی، مرکبات، شکلات، قهوه، و چای اشاره کرد.

شفا آنلاین:سوزش سردل وضعیتی عذاب آور است. این شرایط می تواند احساس نفخ، تهوع و سوزش در تمام قفسه سینه را ایجاد کند. بیشتر مردم فکر می کنند تمام این درد آتشین به واسطه مقدار زیادی اسید معده شکل می گیرد، اما در حقیقت بیشتر مواقع مقدار بسیار اندکی اسید در ترکیب با مواد غذایی مشکل آفرین و سلامت ضعیف دستگاه گوارش به سوزش سردل <Heartburn>منجر می شود.

به گزارش شفا آنلاین: برخی مواد غذایی می توانند موجب شل شدن اسفنکتر مری شوند، که اجازه بازگشت اسید معده به مری را می دهد. از جمله این مواد غذایی مشکل‌آفرین می توان به گوجه فرنگی، مرکبات، شکلات، قهوه، و چای اشاره کرد. مصرف آنها را محدود یا برای مدتی متوقف کنید تا دوباره احساس بهتری داشته باشید.
 
با این روش ها سوزش سرِ دل را از بین ببرید

کاهش وزن

اضافه وزن پیامدهای منفی بسیاری دارد، که یکی از آنها افزایش قابل توجه خطر ابتلا به علائم رفلاکس معده است. با مصرف ترکیبی از پروتئین بدون چربی، چربی های سالم، مقدار زیادی سبزیجات غیر نشاسته ای و اندکی کربوهیدرات می توانید کاهش وزن خود را تجربه کرده و سوزش سردل را کاهش دهید.

کاهش اثر قند

چندین مطالعه نشان داده اند که کاهش اثر قند می تواند بیماری بازگشت اسید معده را بهبود ببخشد. در حقیقت، پژوهش ها نشان داده اند که مصرف کربوهیدرات هایی با محتوای بالای قند حتی بیشتر از چربی و قهوه ممکن است شرایط بازگشت اسید معده را وخیم‌تر سازند. از سوی دیگر، رژیم های غذایی با محتوای کربوهیدرات کم علائم این بیماری را تسکین می دهند.

کنار گذاشتن گلوتن

بنابر ارزیابی های صورت گرفته، افراد بسیاری به نوعی از حساسیت به گلوتن رنج می برند و این مساله محرک بسیاری از علائم مشابه با بازگشت اسید معده است. نتایج یک مطالعه نشان داد، افرادی که گلوتن را از رژیم غذایی خود حذف کرده بودند، بهبود سریع و پایدار علائم رفلاکس معده را تجربه کردند. بر همین اساس، شناسایی موارد عدم تحمل غذایی و کنار گذاشتن مواد غذایی مانند گلوتن که به احتمال زیاد موجب افزایش وزن و علائم ناخوشایند مانند بازگشت اسید معده می شوند، اقدامی کلیدی است.

مصرف هوشمندانه مکمل ها

بیشتر ما با افزایش سن آنزیم های گوارشی و اسید معده کمتری تولید می کنیم که به معنای کاهش توانایی در تجزیه پروتئین هاست. در نتیجه، مواجهه با بازگشت اسید معده به مری و دیگر مشکلات گوارشی افزایش می یابد. با مصرف مکمل آنزیم های گوارشی به همراه وعده های غذایی می توانید تجزیه پروتئین را بهبود بخشیده و به مبارزه با علائمی مانند گاز، نفخ، و سوزش سردل کمک کنید.

مدیریت استرس

استرس و اضطراب می توانند به رفلاکس معده و دیگر مشکلات گوارشی منجر شوند. پژوهش های صورت گرفته نشان داده اند، افرادی که در بلند مدت استرس را تجربه می کنند با افزایش قابل توجه ضربان قلب، فشار خون، و علائم بازگشت اسید معده مواجه می شوند. از این رو، کسب آرامش و دوری از موقعیت های تنش‌زا را در اولویت قرار دهید.

خواب با کیفیت بالا

نتایج مطالعات صورت گرفته نشان داده اند که خواب شبانه ناکافی و بی کیفیت علائم رفلاکس معده را در روز پیش رو شدت می بخشد، که به نوبه خود می تواند کاهش هر چه بیشتر کیفیت خواب را موجب شود. برای تجربه خواب شبانه خوب حدود یک ساعت پیش از اینکه به خواب بروید از دستگاه های الکترونیکی مانند لپ تاپ یا گوشی هوشمند استفاده نکنید. همچنین، حمام گرم با نمک فرنگی اصل و یا نوشیدن یک فنجان چای بابونه می توانند آرامش بخش باشند.آرمان امروز
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: