کد خبر: ۱۷۴۵۱۵
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۰ - ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - 2017November 18
آزمایشگاه سیار دانشگاه علوم پزشکی کردستان با دو نفر نیرو به سرپل ذهاب اعزام و در کنار درمانگاه سیار مستقر در محوطه بیرونی بیمارستان سرپل ذهاب مستقر شد
شفاآنلاین>سلامت> سیامک سمیعی گفت: مطابق با ارزیابی اولیه تیم ارزیاب آزمایشگاهی با توجه به ارزیابی سازه‌ای و غیر سازه‌ای، آزمایشگاه سرپل ذهاب در حال حاضر از لحاظ عملکردی 100 درصد غیرفعال است.

به گزارش شفاآنلاین، وی افزود: آزمایشگاه سیار دانشگاه علوم پزشکی کردستان با دو نفر نیرو به سرپل ذهاب اعزام و در کنار درمانگاه سیار  مستقر در محوطه بیرونی بیمارستان سرپل ذهاب مستقر شد. در حال حاضر در آزمایشگاه فوق امکان انجام آزمایش‌های اولیه بیوشیمی و سایر تست‌های آزمایشگاهی مطابق با EOP آزمایشگاه مرجع سلامت فراهم است.

سمیعی ادامه داد: اتوبوس دیابت نیز در کنار آزمایشگاه (Laboratory)سیار قرار گرفته و به عنوان مرکز خونگیری و مدیریت نمونه و انتقال امن و ایمن آن به آزمایشگاه‌های سایر شهرستان‌ها یا آزمایشگاه مرجع منطقه‌ای کرمانشاه فعالیت می‌کنند.

وی اظهار کرد: محیط‌های انتقالی برای نمونه‌های مشکوک به سندرم‌های اسهال حاد آبکی و اسهال خونی (کری بلر) و نمونه‌های تنفسی UTM و همچنین ملزومات نمونه گیری از جمله لوله ژل دار جهت خون‌گیری و جداسازی سرم، لوله CBC و سایر ملزومات نیز پیش بینی شده است.

سمیعی با بیان این‌که در شهرستان سرپل ذهاب 2 آزمایشگاه خصوصی وجود دارد که آسیب فیزیکی ندیده‌اند، گفت: از طریق معاونت درمان هماهنگی جهت استفاده از امکانات این آزمایشگاه‌ها در حال انجام است.

وی در خصوص اقدامات انجام شده در قصر شیرین نیز بیان کرد: مطابق با ارزیابی اولیه تیم ارزیاب آزمایشگاهی، آزمایشگاه بیمارستان و مرکز بهداشت قصر شیرین هر دو سالم و از لحاظ عملکردی 100 درصد فعال هستند. قصر شیرین در فاصله نیم ساعت از سر پل ذهاب قرار داشته و به عنوان آزمایشگاه پشتیبان  سرپل ذهاب در زمینه تامین محیط‌های کشت و مواد اولیه مورد نیاز فعالیت می‌کند.

مدیرکل آزمایشگاه مرجع سلامت درباره وضعیت دالاهو اظهار کرد: مطابق با ارزیابی اولیه، ساختمان درمان بستر دالاهو که آزمایشگاه نیز در آن مستقر است از نظر سازه‌ای آسیب دیده و  آزمایشگاه نیز تخلیه شده و تجهیزات ابتدایی آن در چادری در کنار آن مرکز  گذاشته شده است. بنابراین آزمایشگاه مرکز بهداشت شهرستان دالاهو  از لحاظ عملکردی 100 درصد غیرفعال بوده و نیاز به یک دستگاه کانکس جهت استقرار آزمایشگاه موقت است که هماهنگی‌های لازم جهت این امر با رییس مرکز مدیریت شبکه انجام شد.

سمیعی درباره منطقه ثلاث باباجانی نیز گفت: مطابق با ارزیابی اولیه آزمایشگاه مرکز بهداشتی درمانی(Healing) شبانه روزی ثلاث باباجانی سالم و از لحاظ عملکردی 100 درصد فعال است و آزمایشگاه شهرستان جوانرود نیز به عنوان پشتیبان ثلاث در تامین محیط‌های کشت و محیط‌های انتقالی و همچنین تامین مواد و ملزومات ضروری پشتیبانی می‌کند.
برچسب ها: سلامت ، آزمایشگاه ، درمانی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: