کد خبر: ۱۷۴۲۶۴
تاریخ انتشار: ۰۵:۴۵ - ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - 2017November 17
سعی كنيد به گونه‌ای برنامه‌ريزی كنيد كه آزمايش كلسترول خون را صبح زود انجام دهيد. به‌ويژه اگر از شما خواسته شده كه 12 ساعت قبل از انجام آزمايش ناشتا باشيد، در اين صورت می توانيد ساعت 6 و يا كمی ديرتر شام خود را خورده و صبح زود بيدار شده به آزمايشگاه رفته و آزمايش را انجام دهيد.
شفا آنلاین:برای آزمايش كلسترول خون، <Blood cholesterol test>ناشتا بودن نيز امری ضروری می باشد. بهتر است برای انجام آزمايش كلسترول خون از پزشک مربوطه و يا آزمايشگاهی كه قرار است در آن‌جا آزمايش انجام شود سوال كنيد كه مدت زمان ناشتا بودن برای انجام آزمايش بايد چند ساعت باشد؛ بعضی اوقات مدت زمان ناشتا بودن 6 تا 8 ساعت است و در برخی موارد در تمام طول شب (از شب تا صبح) بايد ناشتا بود و در مواردی نيز زمان ناشتا بودن به 12 ساعت نيز می رسد.

به گزارش شفا آنلاین:سعی كنيد به گونه‌ای برنامه‌ريزی كنيد كه آزمايش كلسترول خون را صبح زود انجام دهيد. به‌ويژه اگر از شما خواسته شده كه 12 ساعت قبل از انجام آزمايش ناشتا باشيد، در اين صورت می توانيد ساعت 6 و يا كمی ديرتر شام خود را خورده و صبح زود بيدار شده به آزمايشگاه رفته و آزمايش را انجام دهيد.

به آن چه كه چند روز قبل از انجام آزمايش می خوريد نيز دقت كافی داشته باشيد؛ از خوردن گوشت قرمز، تخم‌مرغ و ساير مواد غذايی كه حاوی چربی و كلسترول بالايی می باشد خودداری كنيد. در اين‌صورت می توانيد اميدوار باشيد كه جواب آزمايش دقيقی خواهيد داشت.

اگر مجبور هستيد كه به توصيه پزشک مربوطه هر چند وقت يک بار آزمايش كلسترول خون انجام دهيد رژيم غذايی خود را تغيير ندهيد زيرا دكتر با توجه به رژيم غذايی روزمره شما می تواند تشخيص دهد كه چرا كلسترول خون شما بالا می باشد.

در طول ساعت‌های ناشتايی می توانيد آب بنوشيد.

از پزشک و يا آزمايشگاه مربوطه بپرسيد كه آيا محدوديتی در خوردن قهوه داريد يا خير؟ زيرا در برخی موارد شما اجازه داريد كه قهوه بخوريد حتی اگر در ساعت‌های ناشنايی باشيد.

زمانی كه برای آزمايش می رويد صادق باشيد، مثلاً اگر قرار بوده كه 12 ساعت ناشتا باشيد اما شما 8 ساعت ناشتا بوده‌ايد به فردی كه از شما آزمايش خون می گيرد اين مورد را يادآور شويد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: