کد خبر: ۱۷۴۲۰۳
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۵ - ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - 2017November 15
روش جراحی کم تهاجمی تنها برای درمان بیماران مبتلا به چاقی مرضی مورد استفاده قرار می گیرد و سایر بیماران باید سایر روش های کاهش وزن را به کار برند.
شفا آنلاین>سلامت>دبیر علمی سومین کنگره بین المللی چاقی و متابولیک گفت: روش جراحی کم تهاجمی تنها برای درمان بیماران مبتلا به چاقی مرضی مورد استفاده قرار می گیرد و سایر بیماران باید سایر روش های کاهش وزن را به کار برند.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر علی جنگجو روز چهارشنبه در نشست خبری ششمین کنگره پیشگیری و درمان چاقی و سومین کنگره بین المللی چاقی و متابولیک(Metabolic) اظهار کرد: به توده بدنی (BMI) بالای 40 بدون بیماری های مرتبط با چاقی و توده بدنی بالای 35 با بیماری های مرتبط، چاقی مرضی گفته می شود و به توده بدنی بالای 30 چاقی و توده بدنی بالاتر از 25 اضافه وزن اطلاق ی شود.

وی ادامه داد: چاقی مرضی می تواند عوارض زیادی برای بیماران به همراه داشته باشد، این بیماران به روش های دیگر درمان مانند دارودرمانی، ورزش و رژیم غذایی جواب نمی دهند؛ بنابراین باید هرچه زودتر تحت درمان جراحی قرار گیرند.

جنگجو اظهار کرد: طول عمر این بیماران نسبت به همسالان خود 20 سال کمتر است و ممکن است به مرگ های ناگهانی و بیماری های مزمنی که در نهایت به فوت آنها منجر می شود، مبتلا شوند.

وی تاکید کرد: چاقی تنها اضافه وزن نیست که تصور شود صرفا محدودیت شخصی یا حرکتی ایجاد می کند بلکه فرد چاق به بیماری های مختلفی مبتلا می شود که مهمترین آن دیابت است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: عامل اصلی ابتلا به دیابت نوع 2 چاقی است و چاقی می تواند بیماری های دیگری مانند کبد چرب، بیماری های قلبی عروقی و مرگ های ناگهانی در خواب در اثر آپنه تنفسی را نیز به دنبال داشته باشد.

جنگجو خاطرنشان کرد: جراحی کم تهاجمی همچنین برای بیماران چاق که توده بدنی بالای 35 دارند و علاوه بر چاقی به بیماری های مرتبط با چاقی مانند دیابت نیز مبتلا هستند، مورد استفاده قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه سایر بیماران چاق باید از روش های رژیم غذایی، افزایش فعالیت بدنی و دارودرمانی تحت نظر پزشکان متخصص برای کاهش وزن خود استفاده کنند، خواستار همراهی بخش های مسئول در حوزه سلامت کشور برای کاهش روند رو به افزایش چاقی در کشور شد.

ششمین کنگره پیشگیری و درمان چاقی و سومین کنگره بین المللی چاقی و متابولیک در روزهای هشتم تا دهم آذرماه در مرکز همایش های ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود.
برچسب ها: جراحی ، سلامت ، متابولیک
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: