کد خبر: ۱۷۴۱۵۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۰ - ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - 2017November 15
ایرج حریرچی:در جلسه دیروز با حضور رئیس جمهور اعلام شد که از لحاظ رسیدگی به مجروحان حادثه زلزله غرب کشور کاملا به وضعیت پایدار رسیده ایم. شب گذشته، 2 فروند هواپیما، تعدادی ازمجروحان را به تهران منتقل کرد.
شفا آنلاین>سلامت>حریرچی گفت: تقاضا داریم در اطلاع رسانی‌ها از بزرگ نمایی و کوچک نمایی خودداری شود و به شایعات دامن نزنیم.

به گزارش شفا آنلاین،ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت(Ministry of Health) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر اظهار کرد: در جلسه دیروز با حضور رئیس جمهور اعلام شد که از لحاظ رسیدگی به مجروحان حادثه زلزله غرب کشور کاملا به وضعیت پایدار رسیده ایم. شب گذشته، 2 فروند هواپیما، تعدادی ازمجروحان را به تهران منتقل کرد.

وی ادامه داد: در برخی مناطق زلزله زده، مشکل آب و اسکان وجود دارد که امیدواریم به زودی برطرف شود تا زمینه بهتری برای ارائه خدمات فراهم شود؛ در بازدید هایی که توسط نمایندگان مجلس، استاندار و سایر نهادها انجام گرفته است، اعلام شده که از لحاظ درمانی کاملا در شرايط پایدار هستیم.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه در حوزه بهداشت، اقدامات جدی بهداشتی را آغاز کردیم، گفت: اقداماتی چون واکسیناسیون کزاز و دیفتری، کلرزنی آب آشامیدنی و... شروع شده است.
5546 نفر از مصدومان زلزله کرمانشاه سرپایی ویزیت شدند

حریرچی ادامه داد: در نظر داشته باشیم که کودکان و سالمندان آسیب دیده توجه بیشتر و جدی تری نیاز دارند.

وی تصریح کرد: در خصوص مقاوم سازی بیمارستان ها بارها اعلام کرده ایم که 57 درصد بیمارستان ها در مقابل زلزله فرسوده اند؛ سال گذشته موضوع بیمارستان های پلاسکویی را مطرح کردیم.

سخنگوی وزارت بهداشت در خصوص آخرین آمار زلزله کرمانشاه تا ساعت 20 شب گذشته، مطرح کرد: 9345 مورد مراجعه مجروح داشته ایم که 5546 نفر از آنان به صورت سرپایی ویزیت شدند؛  1359 مجروح بستری در بیمارستان های استان ترخیص شده اند و 1011 بیمار هنوز بستری هستند؛ 1243 مورد عمل جراحی از روز دوشنبه تا ساعت 20 شب گذشته انجام شده که آمار بالایی است و جای قدردانی دارد؛ 250 بیمار به تهران و تعدادی به همدان اعزام شده اند.

حریرچی ادامه داد: بیمارستان صحرایی در مناطق زلزله زده مستقر کرده ایم، 20 فروند هلی کوپتر به منطقه اعزام شد و هشت اتوبوس آمبولانس، 70 آمبولانس و 230 گروه واکنش سریع به منطقه اعزام شده اند.

وی تصریح کرد: بیمارستان های طالقانی، امام رضا، 520 ارتش، بیمارستان سپاه و بیمارستان خصوصی بیستون تخت های اضافه فعال کردند و خارج از ظرفیت خدمات ارائه کردند.
راه اندازی بیمارستان صحرایی در مناطق زلزله زده توسط سپاه

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه یک بیمارستان صحرایی، امروز توسط سپاه راه اندازی می شود، گفت: در خصوص بیمارستان های آسیب دیده در اسلام آباد و سرپل ذهاب اگرچه تلفات و مصدوم نداشتیم، ولی به طور جدی پیگیر قصورات فردی، سازمانی و مشکلات سیستماتیک و نهادی هستیم.

حریرچی اظهار کرد: تقاضا داریم در اطلاع رسانی ها از بزرگ نمایی و کوچک نمایی خودداری شود و به شایعات دامن نزنیم؛ اظهارنظر در حوزه دارو را به مسئولین مستقیم بسپاریم و تاکنون هیچ درخواستی مبنی بر کمبود دارویی نداشته ایم.

وی گفت: ممکن است فردی دارویی خاص مصرف می کرده که طبیعتا تهیه آن یک روز طول کشیده است و این را نمی شود به کل حوزه دارویی تعمیم داد؛ 20 تن دارو و ملزومات مورد نیاز روز دوشنبه به منطقه ارسال کردیم ضمن اینکه انبارهای کرمانشاه هم از ظرفیت کافی برخوردار بود.
بیماری واگیر نگران کننده ای در مناطق زلزله زده وجود ندارد

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: معاونت اجتماعی وزارت بهداشت برای ساخت بیمارستان در اسلام آباد و سرپل ذهاب با برخی خیران توافقاتی را داشته است.

حریرچی بیان کرد: فرد نیکوکاری اعلام کرده است که سرپرستی تمام کودکان بی سرپرست این زلزله را تقبل خواهد کرد و یا فرد خیر دیگری نگهداری از افراد سالمند را تقبل کرده است؛ به دلیل پایداری شرایط ، آمبولانس های مستقر در منطقه به ویزیت سرپایی افراد در روستاها پرداختند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیماری واگیر نگران کننده ای وجود ندارد، ادامه داد: برای تسهیل دسترسی به مراکز درمانی در هنگام حوادث، نقشه جامع تهیه کرده ایم که بیمارستان هایی 100 تخته و بیشتر در حاشیه بزرگراه های شهرهای پرترافیک ایجاد شود

سخنگوی وزارت بهداشت افزود:  باید علاوه بر التیام صدمات جسمی حادثه دیدگان به حمایت های روانی آنها نیز توجه شود؛ رسانه ها، اطلاع رسانی واقع بینانه و با هدف اصلاح امور را در راس کارشان قرار دهند؛ تلاش کنیم که به مردم کشور آرامش دهیم و نیز حمایت های عاطفی و روانی جدی از آسيب ديدگان داشته باشیم.

حریرچی بیان کرد: انتقاداتی را که جهت اصلاح روند خدمات رسانی به آسیب دیدگان زلزله باشد، پذیرا هستیم.
برچسب ها: بیمارستان ، سلامت ، بهداشت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: