کد خبر: ۱۷۳۸۴۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - 2017November 13
۱۵۰ دستگاه اتوبوس آمبولانس و آمبولانس به محل حادثه اعزام شده و ۲۰ بالگرد نیز مسئولیت حمل مجروحان را برعهده دارند
شفا آنلاین>سلامت>وزیربهداشت با اشاره به تامین کامل تجهیزات پزشکی، بانک خون، دارو و خدمات بهداشتی اعلام کرد: ۱۵۰ دستگاه اتوبوس آمبولانس و آمبولانس به محل حادثه اعزام شده و ۲۰ بالگرد نیز مسئولیت حمل مجروحان را برعهده دارند.

به گزارش شفا آنلاین،  سیدحسن هاشمی در بازدید از مرکز مدیریت عملیات بحران وزارت بهداشت (EOC) در خصوص تمهیدات انجام شده  برای اعزام تیم های بهداشتی درمانی به محل حادثه زلزله شب گذشته، گفت:از همان ساعات اولیه، نیروهای درمانی از تهران و سایر شهرستان ها به مناطق زلزله زده اعزام شدند. طبیعی است که در چنین حوادثی نیروهای اورژانس و بیمارستان‌ها بیشتر درگیر می شوند. در این حادثه بیمارستان‌های بعضی از شهرها آسیب دیده‌اند؛ به همین دلیل خدمت رسانی با مشکل روبرو شده است.

هاشمی تاکید کرد: کار آواربرداری سخت تر از کارهای درمانی است، اما به نسبتی که کار آنها پیش برود خدمات بهداشتی و درمانی هم ارائه خواهد شد. تجهیزات، بانک خون و دارو و خدمات بهداشتی به صورت کامل تامین شده است. معمولا در چنین شرایطی مسایل بهداشتی از روز دوم و سوم حادتر می شود، اما نیروهای بهداشتی ما درحال حاضر آماده خدمت هستند.

وی با اشاره به آمار قربانیان و مصدومان زلزله تصریح کرد: تا این لحظه بالغ بر ۲۵۰۰ نفر در بیمارستان ها پذیرش شده و ۲۱۸۰ نفر نیز مرخص شده اند و اکنون ۴۰۰ نفر در بیمارستان ها بستری هستند. تعداد ۱۵۰ دستگاه اتوبوس آمبولانس و آمبولانس(Ambulance) به محل اعزام شده و ۲۰ بالگرد نیز مسئولیت حمل مجروجین را برعهده دارند. ضمن اینکه تعداد سه هواپیما در محل مستقر شده تا مصدومان را به سه استان مجاور آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و همدان توزیع کنند.علاوه برآن  هرسه دانشگاه علوم پزشکی تهران بالغ بر ۲۰۰۰ تخت را آماده پذیرش مصدومان کرده اند.

وزیربهداشت ادامه داد: طبیعی است که باید اولویت بر درمان مصدومان در محل حادثه باشد؛ چرا که راههای مواصلاتی با مشکل روبرو است. تعداد زیادی از پرستاران و رشته های تخصصی نیز به این مناطق اعزام شده‌اند و کارها به خوبی دنبال خواهد شد. بیمار ستان‌های صحرایی شامل  بیمارستان‌های تحت پوشش سپاه، بسیج، ارتش و وزارت بهداشت به تدریج درحال برپایی است و جامعه پزشکی و پرستاری به صورت داوطلبانه  برای امدادرسانی وارد مناطق زلزله زده می شوند.به دستور رییس جمهور و در معیت وزیر محترم کشور به مناطق اسیب دیده برای پیگیری امور می رویم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: