کد خبر: ۱۷۳۶۴۵
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - 2017November 11
حسن هاشمی عصرامروز در دیدار با خانم «نالدی پاندور» افزود: ایدز و مالاریا از جمله بیماری هایی است که در آفریقا شیوع دارد و ایران نیز از این مشکل رنج می برد.
شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان این که ایدز و مالاریا از جمله مشکلات بهداشتی دو کشور ایران و آفریقای جنوبی است، گفت: علاقمند گسترش همکاری ها بین دو کشور برای کنترل این دو بیماری هستیم.

به گزارش شفا آنلاین،حسن هاشمی عصرامروز در دیدار با خانم «نالدی پاندور» افزود: ایدز و مالاریا از جمله بیماری هایی است که در آفریقا شیوع دارد و ایران نیز از این مشکل رنج می برد.

وی با بیان این که همکاری های میان دو کشور برای کنترل دوبیماری ایدز و مالاریا افزود: در گذشته همکاریهای خوبی بین دو کشور وجود داشته ولی اکنون این همکاری با نظارت و حضور دو دولت ایران و آفریقا جنوبی انجام خواهد شد و امیدواریم این دیدار زمینه گسترش بیشتر همکاری ها را فراهم کند.

هاشمی ادامه داد: امیدواریم کشور آفریقای جنوبی موقعیت و شریک خوبی برای ایران باشد و یکی از مقاصد فناوری های جمهوری اسلامی به حساب آید.وزیر بهداشت با تاکید بر این که هر دو کشور از توانمندی های یکدیگر بهره می برند، گفت: البته در موضوع سلامت حوزه های مفقوده ای بین دو کشور داریم که می توانیم با برنامه ریزی منسجم و کارشناسی بر روی آنها همکاری داشته باشیم.

وی با اعلام این که ایران نیزهمچون آفریقا علاقمند ارتقای دانش اجتماعی در حوزه سلامت است، اظهار کرد: یکی از معاونت های وزارت بهداشت در ایران معاونت اجتماعی است که تشکل های مردم نهاد زیادی با آن همکاری دارند.هاشمی در باره مجمع خیرین سلامت گفت: این مجمع سالانه با حضور رییس جمهوری برگزار و در همه استانها کشور نیز نمایندگی دارد.

وی در باره دیگر توانمندی های ایران در حوزه پزشکی افزود: هم اکنون ایران دارای 100 دانشکده پزشکی است و فارغ التحصیلان آنها در حوزه های بین المللی دارای رتبه های جهانی هستند.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در باره همکاری های مشترک بین دو کشور گفت: امیدواریم همکاری هایی در حوزه مطالعات پزشکی داشته باشیم و آن را در قالب مجلات به اشتراک بگذاریم.

آفریقا جنوبی مشتاق تعمیق همکاری ها در حوزه تحقیقات است
وزیرعلوم و فناوری آفریقای جنوبی نیز در این دیدار در باره روابط ایران و آفریقای جنوبی گفت: روابط ما بسیار گسترده است و مشتاق تعمیق همکاری ها درحوزه تحقیقات هستیم.

نالدی پاندوربا بیان این که امیدواریم بتوانیم محققانی در حوزه علوم پزشکی پرورش دهیم، افزود: ایران محققان بسیاری را در سطح جهانی دارد و ما از این همکاری های خوشحال هستیم.
برچسب ها: ایدز ، مالاریا ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: