کد خبر: ۱۷۳۵۱۰
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۰ - ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - 2017November 10
برای فعالیت درحوزه طب سنتی:
فقط موسساتی که از وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی مجوز دارند و همچنین موسساتی که در زیر مجموعه جهاد دانشگاهی هستند، دارای مجوز فعالیت هستند
شفا آنلاین>سلامت>دکتر شمس علی رضا زاده ،گفت: اگر جهاد دانشگاهی بخواهد آموزشی در حوزه طب سنتی برگزار کند و یا به شکل دیگری فعالیت کند، باید با وزارت بهداشت هماهنگ باشد و از این وزارت خانه مجوز بگیرد و تنها در این صورت فعالیت موسسات طب سنتی مجاز خواهند بود.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر شمس علی رضا زاده با اشاره به فعالیت برخی موسسات طب سنتی به صورت غیر قانونی، گفت: علت رشد قارچ گونه این موسسات علاقه مردم به طب سنتی(Traditional medicine) است که این مسئله باعث سودجویی برخی افراد شده و حتی داروهای طب سنتی نیز به صورت غیر مجاز ارائه می شود.

وی افزود: وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی(Medical science) متصدی امر مجوز آموزش حوزه های پزشکی هستند؛ جهاد دانشگاهی مجاز نیست به یک موسسه برای فعالیت در حوزه طب سنتی نیست و در تفاهم با وزارت بهداشت و بر اساس مجوز های این وزارت خانه امکان آموزش به موسسات زیر نظر جهاد کشاورزی هستیم و نمی توانیم به موسسات خارج از زیر مجموعه جهاد کشاورزی مجوز فعالیت دهیم.

رئیس پژوهشکده گیاهان دارویی تصریح کرد: رشد سریع و بدون مقدمه موسسات طب سنتی باعث شده وزارت بهداشت نیز در نظارت و کنترل دچار مشکل شود. فقط موسساتی که از وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی مجوز دارند و همچنین موسساتی که در زیر مجموعه جهاد دانشگاهی هستند، دارای مجوز فعالیت هستند.

دکتر پوربافرانی در ادامه با بیان اینکه اقبال مردم به طب سنتی در دو دهه گذشته زیاد شده است، گفت: متاسفانه این علاقه، باعث این موضوع سبب شده موسسات و افرادی در این حوزه بدون مجوز و صرفا به منظور بازاریابی و فعالیت اقتصادی وارد این عرصه شوند.

وی اضافه کرد: متاسفانه در بین موسساتی که وارد کار اقتصادی در حوزه طب سنتی می شوند، موسسات دولتی نیز وجود دارند و از تابلوی طب سنتی برای فعالیت های مالی استفاده می کنند. در برنامه ششم توسعه به وزارت بهداشت تکلیف کرده ایم که کلیه فعالیت های طب سنتی را از جهت علمی و آموزشی سر و سامان دهد.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه پنجم گفت: در طول این برنامه فعالیت های حوزه طب سنتی ایجاد شد و در حال حاضر فارغ التحصیل طی سنتی داریم که فقط پزشک های عمومی می توانند آن دوره را بگذرانند و این موضوع باعث گسترش مثبت طب سنتی شد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: