کد خبر: ۱۷۳۵۰۷
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۰ - ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - 2017November 10
حدود یک هفته پیش مادر بارداری با شکایت از آغاز دردهای زایمانی به زایشگاه بیمارستان ایران ایرانشهر مراجعه کرد که پس از معاینه مشخص شد بارداری دوم وی بوده و زایمان اول را به صورت طبیعی انجام داده است.

شفا آنلاین>سلامت>سرپرست معاونت درمان دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر در واکنش به انتشار مطالبی در فضای مجازی مبنی بر اینکه در یکی از بیمارستان‌های ایرانشهر، سر نوزادی در جریان زایمان طبیعی مادر جدا شده است، گفت:  آنچه که در فضای مجازی تحت عنوان جدا شدن سر نوزاد در حال زایمان مطرح شده، قضاوتی یک سویه از مدیریت زایمانی پیچیده است که اولویت مهم کادر درمان در چنین زایمان‌هایی، نخست نجات جان مادر است.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر کامران کردی افزود: حدود یک هفته پیش ساعت ۱۲:۳۰ دقیقه ظهر، مادر بارداری با شکایت از آغاز دردهای زایمانی به زایشگاه بیمارستان ایران  ایرانشهر مراجعه کرد که پس از معاینه مشخص شد بارداری دوم وی بوده و زایمان اول را به صورت طبیعی انجام داده است.

وی با بیان این که بر اساس سابقه زایمانی و انجام سونوگرافی در هفته ۳۴ بارداری بیمار، پزشک معالج اجازه ادامه زایمان را به صورت طبیعی صادر کرد، ادامه داد: در روند زایمان، نوزاد دچار دیستوشی شانه( گیر کردن شانه های نوزاد در کانال زایمان) شده و به علت اِدِم شدید و برای نجات جان مادر، بیمار به سرعت به اتاق عمل منتقل شد. در ادامه تلاش های کادر درمان، نوزاد گیر کرده به صورت فوت شده از کانال زایمانی خارج شد که این مساله، امری پذیرفته شده در بحث های تخصصی زایمان است و در چنین مواقعی، مهمترین نکته نجات جان مادر است. 

سرپرست معاونت درمان دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر بیان کرد: بنا به دستور سرپرست دانشکده علوم پزشکی، این پرونده از تمامی ابعاد در حال بررسی است تا ابهامات موجود مرتفع شود. همچنین در خصوص تصمیم پزشک معالج در مورد نوع روش زایمان نیز، تیم تخصصی تشکیل شده است و پس از بررسی های تخصصی تصمیم گیری مناسب صورت خواهد گرفت.

کردی تاکید کرد: ضمن این که درخواست رسیدگی به این مساله از سوی بیمار و اطرافیان وی با رعایت کامل حقوق آن ها انجام خواهد شد.

وی با بیان این مطلب که بیمارستان ایران ایرانشهر با  انجام ۱۳ هزار زایمان در سال و پذیرش مادران باردار با شرایط سخت به عنوان مرکز ارجاعی جنوب استان سیستان و بلوچستان یکی از مراکز زایمانی پر ازدحام کشور است، گفت: با وجود مشکلات زمینه ای در مراقبت های بارداری، جان صدها بیمار دچار بیماری های پیچیده دوران بارداری با تلاش پرسنل و پزشکان شاغل نجات پیدا کرده است.

برچسب ها: سلامت ، دانشکده ، پزشکی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: