کد خبر: ۱۷۳۴۶۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۰ - ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - 2017November 10
یکی از مهم‌ترین عامل نابینایی بیماری آب مروارید است و باید به این قضیه توجه جدی شود
شفا آنلاین>سلامت>مدیرعامل موسسه انجمن خدمات معلولان بینایی گیلان با تأکید بر اینکه بیماری آب مروارید باید جدی گرفته شود، گفت: بی‌توجهی نسبت به آب مروارید منجر به آب سیاه و سپس نابینایی می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین،احمد ممتازی با اشاره به فرا رسیدن هفته ۱۵ اکتبر روز جهانی نابینایی اظهار کرد: در این روز اقدام جهانی برای پیشگیری از نابینایی(Blindness) آغاز شده است.

وی با بیان اینکه در جهان ۴۰ میلیون نفر نابینای مطلق وجود دارد، افزود: ۱۰۰ میلیون نفر نیز در جهان کم‌بینا هستند.

مدیر عامل موسسه انجمن خدمات معلولان بینایی گیلان یکی از مهم‌ترین عامل نابینایی را بیماری آب مروارید دانست و گفت: باید به این قضیه توجه جدی شود.

وی با اشاره به اینکه بی‌توجهی نسبت به آب مروارید منجر به آب سیاه و نابینایی می‌شود، تصریح کرد: نباید آب مروارید(Cataracts) به‌ویژه در افراد مسن و کهنسال نادیده گرفته شود.

ممتازی وجود یک نابینا در خانواده و جامعه را از نگاه آنها غیر قابل پذیرش خواند و ادامه داد: بسیاری از خانواده‌ها و سازمان‌های دولتی توانمندی نابینایان را باور ندارند.

وی که دوره دکترا را در شرایط نابینایی می‌گذراند، گفت: از مردم و مسؤولان می‌خواهیم افراد معلول نابینا را کم‌توان نبینند و با توجه به توانمندی اقتصادی، موفقیت دست‌یافتنی بوده و با تلاش افراد این امر محقق می‌شود.

مدیر عامل موسسه انجمن خدمات معلولان بینایی گیلان با بیان اینکه باید اعتماد به‌نفس داشته باشیم، اظهار کرد: در مسیر زندگی اینگونه نباشد که با هر حرکت و ناملایمات فراموش کنیم که انسان توانمندی هستیم.

وی با اشاره به اینکه امروز بسیاری از افراد جامعه درگیر ناملایمات مختلف هستند، تصریح کرد: بسیاری از بیماری‌های چشمی قابل درمان است.

ممتازی پوشش ناکافی بیمه تکمیلی را مشکل بیماران نابینا دانست و خاطرنشان کرد: به دلیل هزینه‌های زیاد درمان گاهی فرد نابینا از ادامه درمان خود منصرف می‌شود و بیماری که می‌تواند درمان شود، به دلیل هزینه بالا فرد را نابینا می‌کند.

وی خواستار حمایت بیشتر سازمان‌های بیمه‌ای و مسؤولان مربوطه در کمک به هزینه درمان بیماری‌های چشمی معلولان بینایی شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: