کد خبر: ۱۷۳۴۰۲
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۰ - ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - 2017November 09
انجام فعالیت های روز مره سبب وارد آمدن آسیب به چشم می شود که در این میان لمس کردن چشم با دست های آلوده سبب عفونی شدن سطح شبکیه می‌شود
شفاآنلاین>سلامت> یک جراح و متخصص چشم گفت: تابش بیش از اندازه نور خورشید باعث ایجاد صدمه جدی به چشم و بروز آب مروارید می شود.

به گزارش شفاآنلاین، محمد طاهری جراح  و متخصص چشم اظهار کرد: انجام فعالیت های روز مره سبب وارد آمدن آسیب به چشم می شود  که  در این میان لمس کردن چشم با دست های آلوده سبب عفونی شدن سطح شبکیه می‌شود.

وی بیان کرد: ورود نور آفتاب بیش از حد مجاز (Allowed)و استاندارد باعث بروز صدمات مختلفی به چشم شده و این عامل در دراز مدت باعث ضعیف شدن میزان بینایی فرد می‌شود.

عینک دودی نامناسب سبب پیری چشم و کاهش بینایی

طاهری عنوان کرد: برای کاهش (Decrease)ورود نور خورشید به درون شبکیه چشم و حتی سطح بیرونی این عضو بهتر است افراد از عینک‌های دودی استاندارد و مناسب استفاده کنند تا جلوی بسیاری از مشکلات و بیماری‌های چشم با این اقدام آسان جلوگیری شود.

وی تاکید کرد: تابش بیش از اندازه نور خورشید به چشم باعث بروز تغییر در سطح شبکیه و عارضه آب مروارید در چشم می‌شود؛ این موارد در طول زندگی افراد به طور معمول ممکن است رخ بدهد و در دوران سالمندی این مسائل شدت بیشتری پیدا می‌کند.

طاهری یادآور شد: مسائل بهداشتی چشم یکی از نکات مهم در سالم ماندن این عضو حیاتی است، به طوری که لوازم آرایشی غیر استاندارد باعث آسیب به چشم می‌شود.
برچسب ها: سلامت ، مجاز ، کاهش
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: