به گزارش شفا آنلاین:دکتر رسول روشن، روانشناس جنسی  با بیان این مطلب اضافه کرد: گاهی به یک نوجوان کم سن مجوز تغییر جنسیت <Transgender>داده می‌شود که ممکن است بعد از افزایش سن از این کار پشیمان بشود. افرادی که دارای اختلالات جنسیتی در دوره نوجوانی هستند، چون هویت تثبیت شده‌ای ندارند نباید به سمت تغییر جنسیت بروند.

وی ادامه داد: این افراد در این دوران دارای عدم ثبات، درگیری ذهنی، روانشناختی و مشکلات عاطفی شدیدی هستند و نمی‌توانند تصمیم درستی بگیرند و به نظرم ۲۱ سالگی سن مناسبی برای این تصمیم است.

روشن ادامه داد: این مشکل گاهی اوقات از سوی برخی از همکاران ما بوجود می‌آید که امیدوارم با اهتمام به این موضوع دقت بیشتری برای توصیه به عمل تغییر جنسیت در افراد انجام شود.

این روانشناس جنسی با اشاره به نقش خانواده در حمایت و کنترل افرادی که دارای اختلالات جنسیتی هستند، گفت: خانواده نباید در برابر این عضو خانواده که مشکل دارد جبهه‌گیری یا تنبیهات بدنی و غیربدنی برای آنها اعمال کند.

وی یادآورشد: برخی خانواده‌ها در برابر این موضوع مقاومت می‌کنند و با حیثیتی کردن این موضوع سعی دارند خود و فرد دچار اختلال جنسیتی را پنهان کنند، از طرفی در جامعه هم پذیرشی برای این افراد وجود ندارد.

روشن ادامه داد: این رفتارها بی‌فایده است، خانواده در مقابل باید ضمن برقراری ارتباط مناسب و دوستانه، برای رفع مشکل آنها تلاش و به متخصصان جنسی که تعدادشان هم زیاد نیست، مراجعه کنند.طبنا