کد خبر: ۱۷۳۳۲۳
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۰ - ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - 2017November 08
کمبود ویتامین D در سراسر جهان بسیار شایع است. ویتامین D یک عامل ضروری برای جذب کلسیم بدن، رشد استخوان ها، رشد سلول ها، عملکرد صحیح عصبی و عضلانی و بهبود سیستم ایمنی بدن است
شفا آنلاین>سلامت>محققان دانشگاه مک‌مستر دریافتند با بررسی تصویر اشعه ایکس دندان می‌توان کمبود ویتامین D را تشخیص داد.

به گزارش شفا آنلاین، مطالعات محققان نشان می‌دهد با استفاده از شکل پالپ دندان در تصویر اشعه ایکس می توان کمبود ویتامین D را تشخیص داد. در افراد سالم، پالپ به شکل یک قوس است که دو طرف آن برآمدگی به شکل شاخ دارد. افرادی که کمبود ویتامین D دارند، شکل پالپ کاملا نامتقارن و بیشتر شبیه به نمای جانبی یک صندلی است. این یافته علاوه بر پزشکی، در باستان‌شناسی نیز کاربرد دارد.

کمبود ویتامین D در سراسر جهان بسیار شایع است. ویتامین D یک عامل ضروری برای جذب کلسیم بدن، رشد استخوان ها، رشد سلول ها، عملکرد صحیح عصبی و عضلانی و بهبود سیستم ایمنی(Safety system) بدن است.

شیر، حبوبات، ماهی و روغن ماهی، تخم مرغ، آب پرتقال، قارچ، انواع پنیر و خاویار حاوی مقدار زیادی ویتامین D هستند و نورخورشید مهمترین منبع ویتامین D است.

بر اساس تحقیقات انجام گرفته، ویتامین D از بروز سرطان روده بزرگ، افسردگی(Depression)، مرگ زودرس، سکته مغزی، ام اس و پوکی استخون جلوگیری می کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: