کد خبر: ۱۷۳۱۹۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - 2017November 08
«ابوالفضل»، کودک 2ساله‌ای است که روز یکشنبه به‌دلیل کاهش سطح هوشیاری و خونریزی دهان به بخش اورژانس بیمارستان علی‌ابن ابیطالب رفسنجان منتقل شد
شفاآنلاین>سلامت> رئیس اورژانس اجتماعی کشور از بهبود وضعیت کودک 2ساله رفسنجانی که به دنبال آزار ناپدری و در اثر خونریزی دهان و آثار سوختگی ناشی از آتش سیگار بر بدن به بیمارستان منتقل شده بود، خبر داد.

به گزارش شفاآنلاین، «ابوالفضل»، کودک 2ساله‌ای است که روز یکشنبه به‌دلیل کاهش سطح هوشیاری و خونریزی دهان به بخش اورژانس بیمارستان علی‌ابن ابیطالب رفسنجان منتقل شد پس از بدتر شدن حال عمومی‌اش به آی سی یو 2 منتقل شد که رئیس اورژانس اجتماعی کشور با اشاره به اینکه پدر و مادر «ابوالفضل» از یکدیگر جدا شده‌اند، توضیح داد: این خانواده دارای سه فرزند هستند که فرزند 9ساله آنها توسط پدربزرگ و مادربزرگش نگهداری می‌شود.

همچنین دختر 6ساله دیگر آنها نیز به دلیل ناتوانی مادر در نگهداری از فرزند، مدتی نزد اقوام نگهداری می‌شد. مادر این کودک قبلا اعتیاد(Addiction) داشته و وضعیت حال حاضر او در این خصوص مشخص نیست.

حسین اسدبیگی افزود: اقوام این دختر 6ساله از اورژانس اجتماعی درخواست کمک کردند و بهزیستی نیز بعد از انجام اقدامات لازم او را به مرکز شبانه‌روزی منتقل کرد. مسئولان بهزیستی با دیدن شرایط این خانواده به دنبال کودک 2ساله برای بررسی وضعیت او بودند تا او را از مادر تحویل بگیرند اما از آنجایی که محل زندگی «ابوالفضل» مدام در حال تغییر بود، حتی در پارک‌ها و چادر نیز دیده شده بود، مدتی طول کشید تا اورژانس اجتماعی او را بیابد.

وی با اشاره به اقدامات اورژانس اجتماعی کشور بعد از اطلاع از انتقال وی به بیمارستان در اثر آزار و اذیت ناپدری، اضافه کرد: بعد از اینکه همکاران اورژانس اجتماعی متوجه شدند این کودک توسط همسر دوم مادر کودک کتک خورده است و به بیمارستان منتقل شده، به بیمارستان مراجعه کردند. هم‌اکنون وضعیت این کودک بهتر است و احتمال و خطر مرگ او از بین رفته است.

رئیس اورژانس اجتماعی(social) کشور با اشاره به دستگیری ناپدری توسط نیروی انتظامی، گفت: بلافاصله بعد از اینکه وضعیت کودک تثبیت و از بیمارستان ترخیص شود، اقدامات لازم بعد از حکم قاضی دادگاه برای انتقال او به مراکز شبانه‌روزی، یا هر تصمیم دیگر قاضی در این خصوص انجام خواهد شد. این کودک تنها به دلیل کتک خوردن به بیمارستان منتقل نشده است، بلکه به دلیل ضعف، سوء‌تغذیه و عدم رسیدگی مادر، فشار خون بالایی نیز دارد.

اسدبیگی با اشاره به روند رسیدگی به وضعیت این کودکان، اظهار کرد: پروتکل رسیدگی به این کودکان این است که دستگاه‌های دیگر حتی اورژانس اجتماعی برای اینکه کودک در خانه بماند یا به اقوام یا مراکز نگهداری سپرده شود، نیازمند دستور قاضی و دادگاه است اما دادگاه بر اساس مستندات و گزارش نهادهای مربوط حکمی برای تعیین تکلیف کودک صادر می‌کند. مسئولیت این کار به لحاظ قانونی با دادگاه است.

وی با اشاره به اینکه بهزیستی به دنبال بهبود وضعیت کودکان در کنار خانواده، به جز در موارد شدید کودک‌آزاری است، تصریح کرد: گاهی مردم با دیدن موارد مختلف کودک آزاری فکر می‌کنند کودک باید با کوچک‌ترین آزار از خانواده گرفته و به مراکز شبانه‌روزی سپرده شود درحالی که این کار خودش نوعی کودک‌آزاری است. اگر ببینیم خانواده توانایی بهبود دارد و ممکن است اوضاع آن بهتر شود سعی می‌کنیم کودک در خانواده و جایی که امنیت وجود دارد نگهداری شود.
برچسب ها: سلامت ، اعتیاد ، اجتماعی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: