کد خبر: ۱۷۳۱۸۴
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۰ - ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - 2017November 07
کمبود پرستار در کشور واقعیتی انکار ناپذیر است اما آمار دقیقی از تعداد پرستاران بیکار جویای کار وجود نداشته و باید مرکز پژوهش های مجلس به این موضوع ورود و آن را بررسی کند
شفا آنلاین>سلامت>عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه امروزه به دلیل کمبود پرستار از همراه بیمار خدمات دریافت می‌شود، تصریح کرد: این موضوع خلاف قانون و مقررات بوده و چنین پدیده‌ای در هیچ جای دنیا مرسوم نیست.

به گزارش شفا آنلاین،حیدر علی عابدی در رابطه با اظهارات رییس سازمان نظام پرستاری(Nursing system) مبنی بر اینکه 14 هزار پرستار جویای کار هستند، گفت:  کمبود پرستار در کشور واقعیتی انکار ناپذیر است اما آمار دقیقی از تعداد پرستاران بیکار جویای کار وجود نداشته و باید مرکز پژوهش های مجلس به این موضوع ورود و آن را بررسی کند زیرا برخی از پرستاران بیکار به دلایل مختلف جویای کار نبوده و نباید آنها را در زمره این آمار قرار داد.

برخی پرستاران جویای کار تمایلی به کار در بیمارستان ها ندارند
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه برخی پرستاران جویای کار رغبتی به کار در بیمارستان ها ندارند، گفت: ممکن است تمایل به کار در مراکز بهداشتی و درمانی داشته باشند؛ البته اغلب بیمارستان(Hospital) ها نیاز به پرستار داشته و در مواردی نیز جذب نیرو دارند از سویی با توجه به مصوبه مجلس مبنی بر خدمات پرستاری در منزل؛ پرستاران می توانند از این ظرفیت استفاده و مشغول به ارائه خدمت به بیماران در منازل شوند.

اضافه کار اجباری پرستاران، ثمره کمبود پرستار
وی اضافه کار اجباری پرستاران را ثمره کمبود پرستار در کشور دانست و افزود: در مورد این پدیده و همچنین همراه بیمار با وزیر بهداشت گفت وگو و از ایشان تقاضا کردیم برای رفع این معضلات چاره ای اندیشیده شود.

به دلیل کمبود پرستار از همراه بیمار خدمات دریافت می شود
وی با یادآوری اینکه ممکن است کمبود پرستار بیش از آمار اعلامی باشد، تصریح کرد: متاسفانه امروزه به دلیل کمبود پرستار از همراه بیمار خدمات دریافت می شود در حالی که این موضوع خلاف قانون و مقررات بوده و چنین پدیده ای در هیچ جای دنیا مرسوم نیست.

مجلس دولت را ملزم به پرداخت هر گونه کارانه در قالب تعرفه خدمات پرستاری کرده است
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر لزوم اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری با بیان اینکه مجلس دولت را ملزم به پرداخت هر گونه کارانه در قالب تعرفه خدمات پرستاری کرده است، گفت: با اجرای این قانون بخش عمده ای از مشکلات پرستاران رفع شده و عدالت در پرداخت ها را نیز به دنبال دارد
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: