کد خبر: ۱۷۳۱۲۴
تاریخ انتشار: ۰۶:۴۵ - ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - 2017November 08
به طور کلی هیپنوتیزم می‌تواند در درمان اعتیاد موثر باشد. در مصاحبه‌ انگیزشی با فرد معتاد می‌توان از هیپنوتیزم استفاده کرد و با به کارگیری از تکنیک جاده‌ی سلامت و جاده‌ی بیماری، فرد به آینده‌ای برود که مواد مصرف کرده است تا آینده‌ مصرف مواد را ببیند و حس کند، بعد به دو راهی برگشته و جاده‌ی سلامتی را طی کند.
شفا آنلاین: یکی از کاربران  پرسیده‌اند پسرم سه سال است که گل استفاده می‌کند و من برای درمان او نیاز مبرم به کمک دارم. برای درمان مصرف گل، چند جلسه هیپنوتیزم فرد را به ترک نزدیک می‌سازد؟

دکتر امیرهوشنگ باقری، متخصص اعصاب و روان  به این پرسش پاسخ می‌دهد.

پاسخ: به طور کلی هیپنوتیزم می‌تواند در درمان اعتیاد موثر باشد. در مصاحبه‌ انگیزشی با فرد معتاد می‌توان از هیپنوتیزم استفاده کرد و با به کارگیری از تکنیک جاده‌ی سلامت و جاده‌ی بیماری، فرد به آینده‌ای برود که مواد مصرف کرده است تا آینده‌ مصرف مواد را ببیند و حس کند، بعد به دو راهی برگشته و جاده‌ی سلامتی را طی کند. و انتهای جاده‌ی سلامتی و احساسی که با ترک مواد دارد را تجربه کند تا به این ترتیب انگیزه‌ کافی برای ترک پیدا کند. به علاوه می‌توان علائمی که مربوط به ترک مواد هستند را با هیپنوتیزم کاهش داد تا فرد بتواند با انگیزه‌ بیشتری به پاک بودنش ادامه دهد. البته شخصیت فرد، شدت بیماری او، میزان مصرف، سابقه‌ خانوادگی، مصرف مواد دیگر، همزمانی با بیماری‌های روانپزشکی دیگر در طول درمان تاثیرگذار هستند. اما معمولا ۵ تا ۸ جلسه درمان برای اکثر افراد موثر خواهد بود. سلامانه
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
zahra
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۹
0
0
سلام خسته نباشید .برادر من اعتیاد به ماده مخدر گل داره.اما اصلا بروز نمیده که مصرف کننده است.وما از شرایط جسمانی فهمیدیم که مصرف کننده است ایا با هیپنوتیزم درمان میشود؟
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: