کد خبر: ۱۷۳۰۳۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۰ - ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - 2017November 06
گسترش خانه‌های امن در دست سازمان‌ها است و در این راستا انجام اقدامات اجتماع‌محور و ارتقای کیفیت زندگی اهمیت ویژه‌ای دارد.
شفا آنلاین>اجتماعی>مدیرکل دفتر آمور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: قرار است سه سند ملی حمایت اجتماعی از قربانی‌های خشونت علیه زنان و کودکان کار و کاهش طلاق تدوین شود.

به گزارش شفا آنلاین،فریبا درخشان‌نیا روز دوشنبه با تاکید بر استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد در راستای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی افزود: امیدواریم خدمات تخصصی‌تری به زنان قربانی خشونت، ارائه و احساس امنیت به آنان القا شود.

وی با اشاره به وجود 22 خانه امن در کل کشور ، یادآور شد: گسترش خانه‌های امن در دست سازمان‌ها است و در این راستا انجام اقدامات اجتماع‌محور و ارتقای کیفیت زندگی اهمیت ویژه‌ای دارد.

مدیرکل دفتر آمور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد: ساختارهای سیاسی و اجتماعی در شیوع مسائل و آسیب‌های اجتماعی نقش بسزایی دارد بنابراین پیشگیری، توانمندسازی، افزایش و گسترش خیر جمعی و استفاده از ظرفیت‌های مردمی از رویکردها و سیاست‌های سازمان بهزیستی کشور در راستای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

درخشان نیا اظهار داشت: همه ارکان‌های نظام موظف به کنترل آسیب‌های اجتماعی هستند و خوشبختانه حاکمیت نیز این دغدغه را دارد و نگران آینده است بنابراین خوشبختانه براساس مبانی علمی، می‌توانیم آینده را پیش‌بینی کنیم و باید حاکمیت این فرصت را فراهم کند و امیدواریم شاهد تغییرات طرح رویکرد در آینده باشیم.

وی اضافه کرد: خوشبختانه در زمینه کاهش طلاق و کاهش پیامدهای منفی طلاق به موفقیت‌هایی دست پیدا کرده‌ایم و در سال گذشته سامانه کاهش طلاق طبق تفاهم‌نامه‌هایی ، راه‌اندازی شده است.

مدیرکل امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر ایجاد هم‌افزایی و برداشتن قدم‌های مثبتی برای کاهش طلاق ، گفت: باید بیشتر به جنبه ایجابی سلامت اجتماعی بپردازیم و در راستای افزایش شاخص‌های اجتماعی قدم برداریم.
برچسب ها: کودکان ، اجتماعی ، سازمان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: