کد خبر: ۱۷۲۹۳۱
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۰ - ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - 2017November 05
نشست دو روزه وزیران بهداشت و سلامت کشورهای عضو گروه جی 7 روز یکشنبه در حالی در شهر میلان ایتالیا آغاز شد که بررسی مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک ها و مقاومت افراد در برابر آنها، از موضوع های مهم مطرح در آن خواهد بود.
شفا آنلاین>سلامت>نشست دو روزه وزیران بهداشت و سلامت کشورهای عضو گروه جی 7 روز یکشنبه در حالی در شهر میلان ایتالیا آغاز شد که بررسی مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک ها و مقاومت افراد در برابر آنها، از موضوع های مهم مطرح در آن خواهد بود.

به گزارش شفا آنلاین،در نخستین روز این نشست که به ریاست 'بئاتریچه لورنتزین' وزیر بهداشت و سلامت ایتالیا و با حضور وزرای بهداشت کشورهای کانادا، آمریکا، انگلیس، ژاپن، آلمان، فرانسه و ایتالیا و کمیسر بهداشت اتحادیه اروپا و مدیران سازمان جهانی بهداشت، فائو، سازمان جهانی بهداشت حیوانات، سازمان همکاری و توسعه اقتصادی و سازمان ایمنی مواد غذایی اروپا در محل موزه علوم و فناوری 'لئوناردو داوینچی' میلان برگزار می شود، در باره تاثیر عوامل اقلیمی و محیطی برروی سلامت بحث و گفت وگو می شود.

قرار است وزیران سلامت و بهداشت گروه 7 در نشست روز دوشنبه در باره سلامت زنان و نوجوانان و همچنین مساله مقاومت بدن در برابر آنتی بیوتیک ها گفت و گو کنند که بحث دوم از موضوعات مهم این نشست به شمار می رود که تهدیدی جهانی محسوب شده و سالانه 25 هزار قربانی فقط در اروپا می گیرد و زیان اقتصادی آن به یک میلیارد و 500 هزار یورو می رسد.

به عقیده کانون اروپایی کنترل بیماری ها (Ecdc)، ایتالیا از جمله مصرف کنندگان بزرگ آنتی بیوتیک ها محسوب می شود و یکی از کشورهایی است که بالاترین شاخص میکروارگانیسم های مقاوم را دارد.

وزیر بهداشت ایتالیا در این نشست اظهار داشت: یکی از خطرات اصلی منجر به مرگ و میر بیماران بستری شده، مقاومت آنها در برابر آنتی بیوتیک هاست. بسیاری فکر می کنند که دیگر نمی توان کاری کرد که اشتباه بزرگی است، زیرا عفونت های بیمارستانی و مقاومت در برابر آنتی بیوتیک ها، فوریتی است که می توان با اقدامات هدفمند حل کرد. باید از بهداشت در بیمارستان ها تا تربیت افراد برای مصرف نکردن خودسرانه آنتی بیوتیک و بدون نسخه پزشک، عمل کرد.

وی افزود: بزودی برای همه شهروندان تحقیقات اولیه ای صورت می گیرد تا هر کسی بتواند آنتی بیوتیک مناسب برای بیماری خود را پیدا کند و بدین صورت از ایجاد مقاومت در بدن جلوگیری شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: