کد خبر: ۱۷۲۸۴۲
تاریخ انتشار: ۰۲:۵۹ - ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - 2017November 06
تغذیه بهتر، فعالیت بدنی و تمرینات ذهنی می‌تواند ضعف را جبران کرده، قدرت عضلانی و سرعت راه رفتن را بالا برده، نشانه‌های افسردگی را کم و عملکرد شناختی را بهبود بخشد.
     شفا آنلاین:   ضعف جسمانی در میان سالمندان امری رایج است و به شدت با اختلالات شناختی، زوال عقل (دمانس) و پیامدهای ناگوار سلامت مانند ناتوانی، بستری شدن و مرگ و میر همراه است. تحقیقات نشان داده‌اند که ترکیبی از مداخلات تغذیه‌ای،<Nutritional interventions,> جسمی و شناختی می‌تواند آسیب فیزیکی و جسمانی افراد سالخورده را جبران کنند.

به گزارش شفا آنلاین:نتایج حاصل از مطالعات خاطر نشان می‌کنند که بهتر است افراد سالمند ضعیف یا در معرض این مشکل را شناسایی کرده و مداخلاتی در شیوه زندگی آنها اعمال کرد. تغذیه بهتر، فعالیت بدنی و تمرینات ذهنی می‌تواند ضعف را جبران کرده، قدرت عضلانی و سرعت راه رفتن را بالا برده، نشانه‌های افسردگی را کم و عملکرد شناختی را بهبود بخشد.
نکته حائز اهمیت این است که ضعف و تحلیل قوای جسمانی بخش اجتناب‌ناپذیری از پیری نیست. بلکه بسیاری از افراد سالمند می‌توانند برای جلوگیری از ضعف و ناتوانی خود اقدامات زیادی انجام دهند. بنابراین ضروری است که به کیفیت رژیم غذایی و تغذیه خود اهمیت دهند، فعالیت بدنی منظمی داشته باشند و در فعالیت‌های تقویت کننده روحیه اجتماعی و قوای شناختی شرکت کنند.
نکته عملی: افراد سالمند می‌توانند به منظور کاهش عوارض ناشی از افزایش سن مانند تحلیل قوای بدنی و از دست دادن حافظه از اقداماتی مانند تغییر در رژیم غذایی و افزایش فعالیت بدنی بهره‌مند شوند.  سپید

Your Doctor

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: