کد خبر: ۱۷۲۸۰۷
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۵ - ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - 2017November 04
طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت، سرطان سینه شایع‌ترین سرطان در بین زنان جهان است؛ این بیماری در دهه‌های اخیر تبدیل به شایع‌ترین سرطان خانم‌های ایرانی هم شده است
شفا آنلاین>سلامت>سرطان سینه در دهه‌های اخیر تبدیل به یکی از شایع‌ترین سرطان‌ها در میان خانم‌های ایرانی شده و هر سال هم هفت هزار نفر بر شمار زنان مبتلا به این بیماری در کشور افزوده می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین، طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت(ٌWHO)، سرطان سینه شایع‌ترین سرطان در بین زنان جهان است؛ این بیماری در دهه‌های اخیر تبدیل به شایع‌ترین سرطان خانم‌های ایرانی هم شده است و هر سال هفت هزار نفر بر شمار زنان مبتلا به سرطان سینه در ایران افزوده می‌شود.

بیماری سرطان سینه مانند سایر بیماری‌های سرطان 4 مرحله اول تا چهارم دارد که مرحله اول آن کاملا قابل علاج قطعی است؛ مرحله دوم و سوم، مرحله کلینیکی است که بیمار باید تحت درمان‌های خاص و عمدتا جراحی و شیمی درمانی(Chemotherapy) قرار گیرد اما مرحله چهارم زمانی است که بیماری خیلی پیشرفت کرده است و کار زیادی برای آن نمی‌توان انجام داد.

نکته مهم در ارتباط با این سرطان شناخت بیماری در مراحل اولیه است، چرا که این موضوع می‌تواند معادله مرگ و زندگی را برای بیماران تغییر دهد؛ با شناخت علائم بیماری می‌توان نسبت به مداخلات درمانی،‌ کاهش عوارض و در برخی موارد در بهبود آن گام برداشت.

گذر زمان تنها عاملی است که در پیشرفت سرطان برگشت ناپذیر است و دقیقا به همین دلیل در جهان، کمپین‌های زیادی برای اطلاع رسانی درباره انواع سرطان به ویژه آن دسته که شیوع بیشتری در میان زنان دارند به راه افتاده است، این کمپین‌ها تلاش می‌کنند تا با اطلاع رسانی درباره علائم و نشانه‌های اولیه سرطان، آمار مرگ و میر ناشی از آن را کاهش دهند و در واقع فرصت بیشتری برای درمان این بیماری فراهم کنند.

جميله مظفری بانوی ٥٣ ساله است که توانسته غول سرطان را شکست دهد او که گرفتار متاستاز غددلنفاوی شده بود و مرگ را در یک قدمی خود احساس می‌کرد توانست این نوع از بیماری که شایع‌ترین  علت عمده مرگ در خانم های 50-40 ساله است را شکست دهد.

مظفری در تشریح چگونگی پیروزی بر بیماری سرطان سینه(Breast Cancer) گفت: در ٤٦سالگی و ٥سال بعد از فوت همسرم به سرطان سینه  و متاستاز غددلنفاوی مبتلا شدم، این بيماری تهاجمی و با گريد ٣ بود كه بلافاصله بعد از تشخیص، شروع به درمان آن كردم.

وی در ادامه اظهار داشت: پیشنهاد من به بيمارانی كه تازه متوجه بیماری سرطان سینه  شده‌اند این است که خودشان را نبازند و با همت و انگیزه قوی به ميدان مبارزه وارد شوند.

این بهبود یافته از بیماری سرطان با بیان اینکه روحيه قوی ايمنی بدن را بالا می‌برد و می‌توان بر بيماری غلبه کرد اظهار کرد: از آنجایی که عامل اصلی در درمان اين بيماری پذيرش آن است تا نپذيريم كه بيماري هستیم و بايد درمان شویم احساس گنگی و سردرگمی داریم و آن وقت است که زمان طلایی و اولیه درمان از دست می‌رود.

وی گفت: وقتی كه بیماری را بپذیریم یعنی صورت مسئله مشخص است و باید دنبال حل مساله باشیم، آن وقت است که می‌فهمیم تلاش برای بهبودی تنها راه حل است.

مظفری با اشاره به اینکه مهمترین مشکل در بیماری سرطان سینه موضوع از دست دادن زیبایی‌های زنانه به دلیل تخلیه و برش سینه است اظهار کرد: از دست دادن مو، ناخن و تحت تاثیر قرار گرفتن زندگی زناشویی است، جدایی و همراهی نکردن همسران در مراحل درمان نیز از مشکلاتی است که بسیاری از خانم‌های مبتلا به سرطان سینه پیشرفته با آن دست و پنجه نرم می کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: خانم‌ها نباید از ترس از دست دادن سینه خود، از مراجعه به پزشک خودداری کنند، زیرا در صورت تشخیص سریع و درمان به موقع می‌توان عمل جراحی حفظ سینه را انجام داد که تأخیر در درمان این شانس را از بیمار می‌گیرد.

وی حضور اجتماعی و پرهیز از انزواطلبی بیماران  را گام دیگری در افزایش انگیزه مبتلایان به سرطان سینه عنوان کرد و افزود: من بعد از بهبودی بیکار ننشستم و تبدیل به یک داوطلب و فعال اجتماعی شدم؛ در موسسه سرطان سینه و چند موسسه دیگر به کمک و همدردی بیماران رفتم و معتقدم این بیماری نه تنها بنده را منزوی و افسرده نکرده است بلکه زندگی من را تغییر داد و تبدیل به نقطعه عطفی در زندگی من شده است.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: