کد خبر: ۱۷۲۷۲۹
تاریخ انتشار: ۰۴:۵۹ - ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - 2017November 05
گرچه پاسخ بسیاری از متخصصان زنان نیز نسبت به انواع این اختلالات، طبیعی بودن است اما در واقع هر حالت غیر عادی می‌تواند دلیل خاصی داشته باشد.
       
شفا آنلاین:اختلالات قاعدگی جز مشکلات بسیار شایع خانم‌هاست که غالبا درمان قطعی نداشته و تاثیر جدی بر فعالیت‌های روزمره خواهد داشت.

به گزارش شفا آنلاین:گرچه پاسخ بسیاری از متخصصان زنان نیز نسبت به انواع این اختلالات، طبیعی بودن است اما در واقع هر حالت غیر عادی می‌تواند دلیل خاصی داشته باشد. البته نه به این معنا که ناشی از مشکلات حاد سلامتی باشد بلکه می‌تواند در پی اختلالات هورمونی<Hormonal disorders> بروز کند که با درمان‌های طبیعی بهبود می‌یابد. البته مشورت با پزشک متخصص نیز برای پیشگیری از عوارض احتمالی توصیه می‌شود.

منوراژی: خونریزی بسیار شدید یا منوراژی زمانی اطلاق می‌شود که خونریزی بیش از 8 روز طول بکشد یا حجم خون بیش از 80 میلی لیتر در هر سیکل قاعدگی از بدن دفع گردد. این نوع قاعدگی باعث ناراحتی‌های بسیاری برای خانم در هر دوره سیکل می‌شود که کم خونی و خستگی رایج‌ترین آنهاست. از همین رو تنظیم طبیعی سیکل قاعدگی به کمک دمنوش گیاهانی مانند دم اسب صحرایی، بومادران، گل سپاسی یا کوشاد، گل همیشه بهار، گزنه و مریم گلی بسیار مهم خواهد بود. اسیدهای چرب ضروری موجود در عصاره گل گاو زبان نیز می‌تواند بسیار مفید باشد.
خونریزی بسیار کم: در حالت خونریزی بسیار کم، قاعدگی بیش از دو یا سه روز طول نمی‌کشد و کمتر از 50 میلی لیتر خون دفع می‌شود. چنین شرایطی به جز در دوران نوجوانی؛ آغاز سیکل‌های قاعدگی و دوران یائسگی طبیعی نیست. مشکلات ناباروری، چاقی، تخمدان پلی کیستیک و کم خونی از جمله علل زمینه ساز هستند که باید توسط پزشک بررسی شود. سیر، پیاز، بابونه و جعفری درمان‌های طبیعی هستند که می‌تواند در این باره موثر باشد.
آمنوره: زمانی که خونریزی در دوره طبیعی بین 24 تا 35 روز قطع باشد و بدون دلیل مشخصی بیش از یک ماه و نیم به تعویق بیفتد به آن آمنوره یا قطع قاعدگی اطلاق می‌شود. در صورتی که این مشکل بیش از سه ماه به طول بیانجامد حتما باید با پزشک مشورت نمود.
آمنوره ممکن است ناشی از کاهش وزن، استرس، چاقی و فعالیت جسمانی شدید باشد. همچنین سندروم تخمدان پلی کیستیک و دیگر ناراحتی‌ها نیز باید مورد توجه قرار گیرد. البته بارداری، شیردهی و تاخیر در خونریزی ناشی از مصرف قرص‌های ضد بارداری در این گروه قرار نمی‌گیرد. مرزنگوش، بابونه، جعفری، ژینسینگ، دارچین و زعفران می‌تواند به رفع این ناراحتی کمک کند.
دردهای شدید: دیسمنوره یا قاعدگی دردناک جز شایع‌ترین مشکلات مرتبط با درمان‌های طبیعی است زیرا خانم‌ها به راحتی نمی‌توانند درمان مناسبی پیدا کنند. مسکن‌ها و داروهای ضد التهاب معمولا مصرف می‌شوند که مسلما عوارض جانبی بر سلامتی دارد. دیسمنوره می‌تواند ناشی از اختلالات هورمونی مانند افزایش یا کاهش استروژن، استرس، آندومتریوز و... باشد. مصرف مداوم زردچوبه، درمنه یا یوشان، جینکو و مریم گلی می‌تواند پس از چند ماه تاثیر مثبت در کاهش درد داشته باشد.
توصیه‌های مهم برای تنظیم اختلالات قاعدگی و حفظ سلامت عمومی:
کاهش مصرف آردهای سفید و تصفیه شده
حذف چربی‌های مضر از برنامه غذایی (غذاهای سرخ شده، مارگارین، گوشت‌ها و لبنیات پرچرب) و جایگزینی با چربی‌های مفید (روغن زیتون، روغن نارگیل، آووکادو، گردو، مغزها و ماهی‌های روغنی)
مصرف زیاد خوراکی‌های تازه و سرشار از فیبر مانند میوه‌ها و سبزیجات
مصرف حداقل 5/1 لیتر آب به جز در زمان وعده‌های غذا
بهره مندی از نور خورشید حدود 5 تا 10 دقیقه در روز
اجتناب از عادات ناسالم مانند دخانیات و الکل
مدیریت صحیح بر استرس‌های روزمره.سپید

Ameliore ta santé.fr


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: