کد خبر: ۱۷۲۶۶۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۵ - ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - 2017November 03
بسته جامع خدمات درمانی بیماران تالاسمی با به کارگیری هماتولوژیست ها و متخصصان زمینه ساز ارتقا کیفیت زندگی بیماران هموفیلی است
شفاآنلاین>سلامت> کارشناس مسئول تالاسمی و هموفیلی اداره بیماران خاص گفت: سرانه هر بیمار تالاسمی ۱۶ تا ۱۸ میلیون در سال است.

به گزارش شفاآنلاین، راضیه حنطوش زاده کارشناس مسئول تالاسمی و هموفیلی اداره بیماران خاص وزارت بهداشت گفت: بسته جامع خدمات درمانی بیماران تالاسمی با به کارگیری هماتولوژیست ها و متخصصان زمینه ساز ارتقا کیفیت زندگی بیماران (patients)هموفیلی است.

وی گفت:با وجودمشارکت۵۰درصدی می‌توان گفت دانشگاه ها بحث درمان را جدی نگرفته اند و باید تمام‌دانشگاه ها بسته‌های خدمتی بیماران‌هموفیلی را عملیاتی دنبال کند.

حنطوش زاده افزود:در بسته های خدماتی بیماران خاص خدمات جداگانه ای دارند و برای بیماران هموفیلی طی این بسته دختر مبتلا به تالاسمی از ۱۲سالگی سالانه مشاوره غدد و زنان دریافت می کنند.

انجمن تالاسمی بازوی پایش و اجرایی وزارتخانه باشد

حنطوش زاده با بیان اینکه در بسته خدماتی کارهای دوره ای روتین جهت پیشگیری از عوارض غیرقابل درمان را رصد می کنیم،  افزود: سرانه هر بیمار تالاسمی ۱۶ تا ۱۸ میلیون در سال است که دارو، درمان(Treatment)،تزریق و غیره را شامل می شود و اگر بخشی توسط بیمه ها تامین نشود با ارائه قبض از سوی اداره بیماری های خاص تامین می شود.

وی گفت: از آنجایی که بیمار پس از تولد شناسایی می شود  به منظور روند درمان مشمول بسته خدماتی قرار می گیرد و از سویی با تامین اعتبارات از سوی وزارت بهداشت توقع داریم انجمن تالاسمی بازوی پایش و اجرایی وزارتخانه باشد و خدمات دانشگاهی را انعکاس دهندتا به استاندار درمانی مطلوب برسیم .

مسئول تالاسمی و هموفیلی اداره بیماران خاص وزارت بهداشت گفت: امیدواریم با اجراسازی بسته‌های خدمتی بیماران تالاسمی،پزشک با آزمایشات، مداخلات منظم و تصمیم گیری های به موقع به ارائه خدمات درمانی در راستای کیفیت خدمات بپردازند.

گفتنی است؛ اولین نشست تخصصی انجمن های تالاسمی کشوردر راستای تعامل هرچه بیشتر با متولیان سلامت کشور و سایر انجمن ها،دانش افزایی و رفع مشکلات انجمن ها و بیماران ،کیفی سازی خدمات به بیماران تالاسمی به کار خود پایان داد.
برچسب ها: بیماران ، سلامت ، درمان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: