کد خبر: ۱۷۲۴۵۵
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۰ - ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - 2017November 01
پروژه پنج‌ساله ایمپلنت‌های فوری، دولت استرالیا، دانشگاه RMIT، دانشگاه تکنولوژی سیدنی(UTS)، بیمارستان "سنت وینسنت" ملبورن و کمپانی فناوری پزشکی جهانی "استرایکرStryker)") را گرد هم آورده است.

شفا آنلاین>سلامت>محققین استرالیایی در پروژه‌ای منحصربه‌فرد، درحال‌توسعه سیستمی هستند که به کمک آن می‌توان بلافاصله بعد از عمل جراحی تومورهای استخوانی و برداشت بافت مربوطه، با استفاده از تکنولوژی‌های جدید، ایمپلنت مخصوص بیمار را طراحی و چاپ سه‌بعدی نموده و در محل تومور برداشته‌شده، نصب نمایند.

به گزارش شفا آنلاین،پروژه پنج‌ساله ایمپلنت‌های فوری، دولت استرالیا، دانشگاه RMIT، دانشگاه تکنولوژی سیدنی(UTS)، بیمارستان "سنت وینسنت" ملبورن و کمپانی فناوری پزشکی جهانی "استرایکرStryker)") را گرد هم آورده است.

بخشی از بودجه این پروژه که 12.1 میلیون دلار ارزش تحقیقاتی دارد، توسط کمپانی "استرایکر" و بخشی نیز با کمک مرکز تحقیقات و همکاری‌های تولیدی نوآورانه(IMCRC) تأمین شده که 2.36 میلیون دلار به این تحقیق کمک مالی کرده است.

میلان برنت، سرپرست این تحقیق و پروفسور دانشگاه RMIT با همراهی تیم تحقیقاتی این پروژه، با ادغام تکنولوژی چاپ سه‌بعدی، جراحی رباتیک و صنایع پیشرفته، ایمپلنت‌هایی مناسب برای بیماران مبتلا به سرطان استخوان تولید خواهند کرد.

برنت می‌گوید: هدف ما این است که تکنولوژی را به سر صحنه بیاوریم. در حالی‌که سرطان بیماران در اتاق عمل برداشته می‌شود، ما در اتاق کناری، یک ایمپلنت سفارشی را چاپ و تولید می‌کنیم که دقیقاً فضای خالی باقیمانده از فرایند حذف استخوان بیمار را پر خواهد کرد».

پروفسور پیتر چونگ از بیمارستان سنت وینسنت نیز می‌گوید: ایمپلنت‌های فوری مورد اشاره، کمک‌رسانی به بیماران مبتلا به سرطان استخوان را متحول می‌کند.

چونگ می‌افزاید: با ترکیب کردن تکنولوژی‌های تصویربرداری اختصاصی و چاپ  سه‌بعدی در کنار دقت بالای جراحی با تکنولوژی رباتیک، ما قصد داریم ایمپلنت شخصی‌سازی‌شده را به‌موقع به جراح تحویل دهیم تا هر دو فرایند جدا کردن بافت‌های سرطانی و ترمیم استخوان‌های برداشته در یک عمل جراحی انجام شود.

این پروژه امکانات جراحی جدیدی را در اختیار جراح و بیمار می‌گذارد و شانس حفظ عضو اصلی را در جراحی بالا می‌برد.

این فرآیند جدید یک تحول بزرگ در روش طراحی، تولید و تأمین ایمپلنت‌ها است و می‌تواند منجر به تولید سفارشی ایمپلنت‌ها در محل شود.

راب وود، مدیر تحقیقات و توسعه "استرایکر"Stryker)) در منطقه اقیانوس آرام جنوبی در این‌باره می‌گوید: این، آینده ایمپلنت‌ها و جراحی رباتیک است. استرالیا با ترکیب جراحی رباتیک و چاپ سه‌بعدی، در توسعه و اجرای مدل‌های جدید تولید صنعتی و تکنولوژی، در دنیای پزشکی یک کشور پیشرو محسوب می‌شود. ما از مزایای فوق‌العاده این تحقیق برای بیماران در استرالیا و سراسر جهان، بسیار هیجان‌زده هستیم.

به اعتقاد دانشمندان، این پروژه به‌ خصوص، توانایی‌های صنعتی پیشرفته‌ای را ایجاد می‌کند که باعث برتری مبدعان در عرصه رقابت‌های تکنولوژیک داخلی و بین‌المللی خواهد شد. همچنین به کمک این پروژه، نسل جدیدی از مهندسان و محققان برای رشته‌های پزشکی رباتیک و چاپ سه‌بعدی ایمپلنت‌های پزشکی، تربیت خواهند شد.

برچسب ها: سلامت ، محققین ، ایمپلنت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: