کد خبر: ۱۷۲۴۱۶
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۵ - ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - 2017November 02
کینوا بسیار سبک و خوش هضم بوده و منبع غنی پروتئین، منیزیم، فیبر، فسفر، ویتامین ب ۲، پتاسیم و دیگر مواد معدنی مانند آهن است.
شفا آنلاین:یکی از گیاهانی که تا کنون در ایران مورد بررسی قرار نگرفته و از آن بهره برداری نشده است.کینوا در سال های گذشته به عنوان بخش اعظم رژیم غذایی در آمریکای جنوبی شناخته شده بود. و به آن مادر تمام دانه ها می گفتند .بیش از ۱۲۰ گونه کینوا وجود دارد، ولی رنگ های سفید، قرمز و سیاه آن محبوب تر است. رنگ سفید آن به صورت گستره تری به فروش می رسد.در سه دهه گذشته محققان شروع به کشف خواص درمانی کینوا کردند و متوجه شدند به دلیل پروتئین و فیبر بالا یک غذای کامل است.

به گزارش شفا آنلاین:کینوا بسیار سبک و خوش هضم بوده و منبع غنی پروتئین، منیزیم، فیبر، فسفر، ویتامین ب ۲، پتاسیم و دیگر مواد معدنی مانند آهن است. مخصوصا برای کسانی که رژیم غذایی دارند و همچنین گیاهخواران توصیه میشود. کینوا سرشار از کربوهیدراتهای مفید برای تامین انرژی بدن است. دانه کینوا Quinoa با داشتن ۳ گرم فیبر و ۶ گرم پروتئین در هر یک چهارم فنجان دارای فیبر و پروتئین بیشتری نسبت به دیگر غلات است .

این بدان معناست که این دانه در ثابت نگه داشتن سطح قند خون موثر است.این دانه های خوراکی علاوه بر کینوا با نامهای برنج اینکا و خاویار گیاهی نیز خوانده میشوند .افراد مبتلا به بیماری سلیاک که به گلوتن حساسیت دارند به راحتی میتوانند از این دانه استفاده کنند چون کینوا فاقد گلوتن است.تهیه آن بسیار ساده و سریع است . از آن میتوان کوفته و کتلت و غذاهای خوشمزه ای تهیه کرد.

از کینوا به عنوان حجم دهنده پروتئینی در سالاد ها میتوان استفاده کرد و نیز آنرا به خوبی میتوان جانشین برنج نمود. با کینوا Quinoa میتوان انواع غذاهای گیاهی برگر و دلمه و استانبولی و سالاد های گرم و سرد و حتی نان و سوپ و کوکو و شامی تهیه کرد.کینوا دارای ۹ آمینو اسید اساسی است که آن را به یک پروتئین تمام عیار تبدیل می کند.

پزشک آنلاین

دکتر منصور ریسمانچیان [ پزشک عمومی ]




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: