کد خبر: ۱۷۲۳۸۷
تاریخ انتشار: ۰۴:۴۵ - ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - 2017November 02
نتایج ارائه شده در نشست اتحادیه گوارش اروپا نشان داد
افرادی که آسپرین مصرف کرده بودند، تا 47 درصد کاهش ابتلا به سرطان کبد و مری، 38 درصد کاهش ابتلا به سرطان معده، 34 درصد کاهش سرطان پانکراس و 24 درصد کاهش ابتلا به سرطان روده بزرگ را نشان دادند.
شفا آنلاین:بر اساس یافته های یک تحقیق جدید در بیست و پنجمین هفته اتحادیه گوارش اروپا، استفاده طولانی مدت آسپرین می تواند بطور چشمگیری خطر ابتلا به سرطان های گوارشی<Gastrointestinal cancers> را کاهش دهد.

به گزارش شفا آنلاین:این تحقیق بر روی بیش از 600 هزار فرد انجام شد و محققان دانشگاه هنگ کنگ در چین طی آن، بیمارانی را که برای مدت طولانی - حداقل شش ماه و حداکثر 7.7 سال- آسپرین مصرف کرده بودند، با کسانی که این دارو را استفاده نمی کردند مقایسه کرده و احتمال ابتلا به چند سرطان را در آن ها بررسی کردند.

افرادی که آسپرین مصرف کرده بودند، تا 47 درصد کاهش ابتلا به سرطان کبد و مری، 38 درصد کاهش ابتلا به سرطان معده، 34 درصد کاهش سرطان پانکراس و 24 درصد کاهش ابتلا به سرطان روده  بزرگ را نشان دادند.
سرطان های گوارشی تقریبا یک چهارم موارد سرطانی را در اروپا شامل می شوند. سرطان های روده بزرگ، معده و پانکراس در میان پنج عامل سرطانی مرگبار در قاره سبز هستند و سرطان های گوارشی عامل 30.1 درصد مرگهای در اثر سرطان هستند.

تاثیر استفاده طولانی مدت آسپرین همچنین بر روی امکان ابتلا به سرطان های غیرگوارشی آزمایش شد. نتایج نمایشگر کاهش چشمگیر ابتلا به برخی سرطان ها از جمله سرطان خون، ریه و پروستات بود اما بر روی سرطان های پستان، مثانه، کلیه و میلوم چندگانه تاثیری نداشت.

آسپرین در سراسر جهان به عنوان درمانی برای برخی بیماری ها از درمان دردهای کوتاه مدت گرفته تا نسخه های طولانی مدت  استفاده می شود. اگرچه در مورد مصرف آسپرین در جامعه پزشکی بجثهایی وجود دارد، اما تحقیق اخیر نشان داد بیمارانی که مصرف این دارو را متوقف کرده بودند، 37 درصد بیشتر احتمال داشت یک رویداد نارسایی قلبی عروقی مانند حمله یا سکته قلبی را نسبت به کسانی که مصرف آن را ادامه داده بودند، تجربه کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: