کد خبر: ۱۷۲۳۷۴
تاریخ انتشار: ۰۳:۱۵ - ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - 2017November 02
زنانی که در سنین حول و حوش 40 سالگی فشار خون بالا دارند بیشتر از مردان همسال خود احتمال دارد که در سنین بالاتر به زوال عقل مبتلا شوند.
شفا انلاین:محققان متوجه شده‌اند تاثیر فشار خون بر مغز افراد بسته به جنسیت آنها متفاوت است. آنها دریافته‌اند زنانی که در سنین حول و حوش 40 سالگی فشار خون بالا <High blood pressure>دارند بیشتر از مردان همسال خود احتمال دارد که در سنین بالاتر به زوال عقل مبتلا شوند. در مردان این تاثیر مشاهده نشده است.
مطالعات قبلی نشان داده که بالا بودن فشار خون می‌تواند احتمال بروز سکته قلبی و نارسایی قلبی و سکته مغری را افزایش دهد. همچنین ارتباط بین پرفشاری خون و بروز بیماری دمانس یا زوال عقل مشاهده شده است. این سوال برای محققین به وجود آمده که آیا بالا بودن فشار خون در همه افراد احتمال دمانس را افزایش می‌دهد یا این ارتباط وابسته به سن و جنس است.
در مطالعه اخیر محققین با مطالعه بیش از هفت هزار نفر متوجه شدند در زنانی که در سنین 50-40 سالگی مبتلا به فشار خون بالا بوده‌اند احتمال بروز دمانس یا زوال عقل در سنین بالاتر 65 درصد افزایش پیدا می‌کند. این تاثیر در زنانی که در سنین 40-30 سالگی فشار خون داشته‌اند یا در مردان مشاهده نشد.
آنها نتیجه گرفتند ارتباط فشار خون بالا و بروز زوال عقل وابسته به سن و جنس است.سپید
 Neurology

برچسب ها: فشار خون ، زوال عقل ، زنان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: