کد خبر: ۱۷۲۳۲۱
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۰ - ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - 2017October 31
غلامرضا عباس پاشا اظهار کرد: ما در سال ۹۵ سرعت بیشتری در پرداخت مطالبات بخش خصوصی داشتیم. در ادامه این روند مطالبات داروخانه‌ها را تا اردیبهشت ماه ۹۶ پرداخت کردیم، اما در بخش دولتی ضعیف عمل کرده‌ایم
شفا آنلاین>سلامت>مدیرکل توسعه مدیریت و منابع سازمان بیمه سلامت ایران از پرداخت مطالبات داروخانه‌های خصوصی تا اردیبهشت ماه ۹۶ خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین،غلامرضا عباس پاشا اظهار کرد: ما در سال ۹۵ سرعت بیشتری در پرداخت مطالبات بخش خصوصی داشتیم. در ادامه این روند مطالبات داروخانه‌ها را تا اردیبهشت ماه ۹۶ پرداخت کردیم، اما در بخش دولتی ضعیف عمل کرده‌ایم.

وی افزود: تا امروز از ۱۰۰ درصد بودجه‌ای که باید از دولت دریافت می‌کردیم، تنها ۳۵ درصد را دریافت کرده‌ایم؛ این در حالیست که این رقم باید به ۵۸ درصد می‌رسید اما با این وجود با تدابیری که رئیس جمهوری، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت(Health insurance) ایران، سازمان برنامه و بودجه و خزانه‌داری کل اندیشیدند، هر روز مبالغی را برای بازپرداخت بدهی‌های بیمه سلامت تخصیص می‌دهند.

مدیرکل توسعه مدیریت و منابع سازمان بیمه سلامت ایران همچنین اضافه کرد: دولت در سال ۹۶ بار مالی بودجه عمومی ما را که مربوط به بحث بیمه همگانی بود، تحمل کرد و تعرفه‌ها را به سمت واقعی‌تر شدن برد. همچنین امسال بودجه ما دو برابر شد. امروز سازمان بیمه سلامت برای مدیریت در عرصه نظام ارجاع(Referral system)، شناسنامه الکترونیک و راهنماهای بالینی نقش موثرتری دارد. همچنین سیاستگذاری‌های این سازمان با اعتماد وزیر بهداشت در حال اجرایی شدن است.

عباس‌پاشا تصریح کرد: ما در سال ۹۶ سیاست مدیریت هزینه، کنترل و شناسایی تقاضاهای القائی، توسعه و خلق منابع و همچنین پایداری آن را جزو سیاست‌های خود قرار داده‌ایم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: