کد خبر: ۱۷۲۲۲۶
تاریخ انتشار: ۰۱:۵۹ - ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - 2017November 01
وزارت درمان و آموزش پزشکی وزارتخانه علمی بزرگی است که در تامین سلامت مردم و تربیت نیروهایی که برای سلامت مردم فعالیت می‌کنند، بسیار موفق بوده است
شفا آنلاین>اچتماعی>رئیس دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی تهران ضمن ابراز مخالفت صریح خود با ادغام رشته‌های علوم پزشکی در دانشگاه‌های وزارت علوم، گفت: «چنین چیزی به نفع کشور نیست و اگر باز هم به این ادغام فکر کنیم، از نظر علمی هم دچار توقف خواهیم شد.»

به گزارش شفا آنلاین:سیدعلیرضا ابطحی با حضور در نمایشگاه مطبوعات اظهار داشت: «وزارت درمان و آموزش پزشکی وزارتخانه علمی بزرگی است که در تامین سلامت مردم و تربیت نیروهایی که برای سلامت مردم فعالیت می‌کنند، بسیار موفق بوده است.» وی با یادآوری شرایط سال 58 تا 65 و 66 خاطرنشان کرد: «در آن دوره، بسیاری از نیروهای ما متخصصان خارجی بودند.

ولی در حال حاضر تمام دانشگاه‌ها نیروهای علمی خود را دارند. ارائه خدمات به وسیله نیروهای پزشکی تربیت شده بعد از انقلاب در سطوح مختلف صورت می گیرد و رشته‌های تخصصی و فوق تخصصی به‌سرعت در دانشگاه‌ها شکل گرفته‌‌اند.» ابطحی اضافه کرد: «حدود 30 سال پیش، بیماران ما برای کوچکترین عمل جراحی قلب به خارج از کشور اعزام می‌شدند ولی در حال حاضر اعزام به خارج وجود ندارد. علاوه بر این که ما خدمات پزشکی مورد نیاز جامعه را تامین می کنیم.»
رئیس دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی تهران با اشاره به موضوع توریسم سلامت اظهار داشت: «ارائه خدمات توریست درمانی نیز در حال شکل‌گیری است. کم و بیش در تبریز، اصفهان، شیراز، اردبیل، یزد و کرمان ارائه خدمات توریست درمانی آغاز شده است. درواقع امکانات ما به حدی پیشرفت کرده است که علاوه بر پوشش درمانی در سطح کشور، اشخاصی نیز از کشورهای دیگر برای استفاده از خدمات درمانی به کشور ما می‌آیند.»
سیدعلیرضا ابطحی تاکید کرد: «با این توسعه و پیشرفتی که در حوزه‌های مختلف پزشکی صورت گرفته، دیگر امکان ندارد وزارت بهداشت در وزارت علوم ادغام شود.» وی افزود: «وزارت علوم، بسیار گسترده شده است. درست است که دانشجوهای ما در کنکور سهم کوچکی را به خود اختصاص داده‌اند اما کیفیت کار ما و ماموریت‌گرایی دانشگاه‌های ما در سطح بسیار بالایی است.»
ابطحی ضمن ابراز مخالفت صریح خود با ادغام رشته‌های علوم پزشکی در دانشگاه‌های وزارت علوم، گفت: «چنین چیزی به نفع کشور نیست و اگر باز هم به این ادغام فکر کنیم، از نظر علمی هم دچار توقف خواهیم شد.» وی تاکید کرد: «با توجه به اینکه خدمات بهداشتی در خدمات آموزشی وزارت بهداشت ادغام شده‌اند و در روند روبه رشدی قدم بر می‌دارند، امکان ندارد که وزارت بهداشت در وزارت علوم ادغام شود.»سپید

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: