کد خبر: ۱۷۲۱۹۷
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۰ - ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - 2017October 30
متاسفانه ما ایرانیان به مصرف و خرید گوشت مرغ و گوشت قرمز بیشتر علاقه داریم در صورتی که مصرف انواع گوشت سفید مانند ماهی و یا گوشت بوقلمون که زمانی در مناطق بسیار مهم بود کمتر روی می‌آوریم
شفا آنلاین>تغذیه>یک کارشناس صنایع غذایی گفت: املاح معدنی ضروری در گوشت بوقلمون وجود دارد که این املاح از بروز سرطان پیشگیری می‌كنند.

به گزارش شفا آنلاین،روژین روشنی در رابطه با مصرف گوشت بوقلمون، اظهار داشت: متاسفانه ما ایرانیان به مصرف و خرید گوشت مرغ و گوشت قرمز بیشتر علاقه داریم در صورتی که مصرف انواع گوشت سفید مانند ماهی و یا گوشت بوقلمون که زمانی در مناطق بسیار مهم بود کمتر روی می‌آوریم.

به گفته روشنی، گوشت بوقلمون در بین کارشناسان علم تغذیه و پرورش دهندگان طیور به گوشت آرامش‌دهنده معروف است زیرا  بوقلمون به دلیل داشتن اسیدآمینه بیشتر موجب افزایش ترشح سروتونین در مغز می‌شود.

این کارشناس صنایع غذایی اظهار داشت: هورمون سرتونین در کاهش اضطراب(Anxiety) و ایجاد حس آرامش بدن مفید است از این رو اگر مردم می‌خواهند آرامش بیشتری داشته باشند در رژیم غذایی خود از آن بهره ‌گیرند.

وی در پاسخ به این سوال که بهترین نوع مصرف گوشت بوقلمون و ماندگاری خاصیت آن چیست، افزود: برای اینکه از این خاصیت بوقلمون بهره‌مند شوید آن را به صورت سرخ کرده مصرف نکنید.

وی سپس خاطرنشان کرد: نکته جالبی که در مورد گوشت بوقلمون وجود دارد وجود هر دو نوع گوشت سفید و قرمز در درون بدن این پرنده سنگین وزن است.

به گفته این کارشناس صنایع غذایی، ۶۵ درصد گوشت بوقلمون سفید و در ناحیه سینه و ۳۵ درصد آن تیره و در ناحیه ران‌ها قرار دارد و هر یک از گوشت‌ این قسمت‌ها از نظر طعم و مزه شاید به مذاق افراد متفاوت سازگاری داشته باشد.

روشنی در رابطه با خواص دیگر این گوشت، تصریح کرد: املاح معدنی ضروری در گوشت بوقلمون وجود دارد که این املاح از بروز سرطان(Cancer) پیشگیری می‌کنند.

وی در پایان افزود: ماده‌ای به نام سلنیوم از جمله خواص معدنی موجود در گوشت بوقلمون است که در بهبود عملکرد غده تیروئید و تقویت سیستم ایمنی بدن تاثیر دارد و به افراد مستعد بیماری تیروئید بسیار توصیه می‌شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: