کد خبر: ۱۷۲۱۶۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۰ - ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - 2017October 30
لوئیس براون در سال ۱۹۷۸ همچون بسیاری از نوزادان دیگر در بیمارستان عمومی اولدهام انگلیس به دنیا آمد اما او دستاورد یک پیشرفت پزشکی بود و اولین نوزاد متولد شده به روش لقاح مصنوعی عنوان گرفت.
شفا آنلاین>سلامت>از تولد اولین نوزاد متولد شده به روش لقاح مصنوعی(Artificial insemination) حدود ۴۰ سال می‌گذرد.

به گزارش شفا آنلاین،لوئیس براون در سال ۱۹۷۸ همچون بسیاری از نوزادان دیگر در بیمارستان عمومی اولدهام انگلیس به دنیا آمد اما او دستاورد یک پیشرفت پزشکی بود و اولین نوزاد متولد شده به روش لقاح مصنوعی عنوان گرفت.

پرفسور "رابرت ادواردز" و دکتر "پاتریک استپتو" طی چندین سال مطالعه و بررسی، روشی را ارائه کردند که با کمک آن میلیون‌ها زوج از شانس فرزندآوری برخوردار شدند.

در فرآیند لقاح مصنوعی(Artificial insemination) تخمک را از تخمدان زن خارج کرده و در محیط آزمایشگاهی بارور می‌کنند. سپس تخمک بارور شده را برای رشد به رحم باز می‌گردانند.

امروزه کاربرد شیوه لقاح مصنوعی گسترده است و بر سر آن اختلافی نیست. بیش از پنج میلیون نوزاد در سراسر جهان در مدت چهار دهه به روش لقاح مصنوعی به دنیا آمده‌اند.

درک درد روحی و روانی ناشی از ناباروری و میل به پیشرفت در توانمندی‌های پزشکی پرفسور ادواردز و استپتو را بر آن داشت تا جهت بارور کردن تخمک در خارج از بدن اقداماتی انجام دهند.

به نوشته روزنامه تلگراف، همچنین در سال ۱۹۸۰ دو سال پس از تولد لوئیس براون، اولین کلینیک بارداری به روش لقاح مصنوعی جهان در انگلیس تاسیس شد.

برچسب ها: نوزاد ، سلامت ، بیمارستان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: