کد خبر: ۱۷۲۱۴۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۰ - ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - 2017October 30
طرح تحول سلامت باید تداوم داشته باشد و آنچه در این طرح مهم است رایگان درمان شدن مردم در بیمارستان‌ها و عدم سرگردانی آنها در تامین نیازهایشان است
شفا آنلاین>سلامت>رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ابراز امیدواری کرد که در جلسه مشترک کمیسیون بهداشت و برنامه و بودجه به تفاهمی برسند که در قانون بودجه ۹۷ منابع پایدار طرح تحول سلامت در نظر گرفته شود.

به گزارش شفا آنلاین،علی نوبخت از جلسه مشترک کمیسیون‌های بهداشت و برنامه و بودجه در مورد منابع پایدار طرح تحول سلامت خبر داد و گفت: شاخص‌هایی در قانون برنامه ششم در نظر گرفته شده که اگر اجرایی شود و مدیریت منابع هم صورت گیرد حتما این طرح به نتیجه می رسد.

زیرا معتقدیم که طرح تحول سلامت باید تداوم داشته باشد و آنچه در این طرح مهم است رایگان درمان شدن مردم در بیمارستان‌ها و عدم سرگردانی آنها در تامین نیازهایشان است.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه «قانون تکلیف این کار را روشن کرده است» گفت: با مقامات سازمان برنامه و بودجه نیز هماهنگی‌هایی انجام شده و امیدواریم در جلسه کمیسیون‌های بهداشت و برنامه و بودجه مجلس که فردا برگزار می شود، در قانون بودجه ۹۷ برای منابع پایدار طرح تحول به تفاهم برسیم زیرا مردم هم از اجرای آن راضی هستند.

وی همچنین بیان کرد: البته مشکلاتی هم در مورد پرداخت‌ها به وجود آمده بود، اما شاخص‌های در نظر گرفته شده در برنامه ششم اگر اجرایی شود، مشکلی نخواهد داشت و منابعی که دولت در نظر گرفته از پس این کار بر می آید.

نوبخت در پایان گفت: براساس اطلاعاتی که در اختیار داریم چیزی در حدود ۹.۳ درصد از GBP به امر سلامت اختصاص می یابد. لذا رقم‌هایی هم که در بودجه سلامت دیده شده، مناسب است و با صرفه‌جویی و مدیریت منابع طرح به راحتی اجرایی خواهد شد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
استاد دانشگاه علوم پزشکی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۹
0
0
با سلام
بیمارستان های کشور به علت تاخیر یکساله بیمه ها برای تامین دارو و تجهیزات مصرفی و پرداخت بدهی ها در آستانه ورشکستگی هستد تقریبا تمامی دست اندرکاران ... خودشان را به کری زده اند و تازه برای سال بعد برنامه دارند
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: