کد خبر: ۱۷۱۹۶۶
تاریخ انتشار: ۰۰:۵۹ - ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - 2017October 30
آکادمی بیماری‌های رایج کودکان در آمریکا پیشنهاد داده که کودکان ۲ ساله یا پایین تر از ۲ سال باید رژیم غذایی سالم مطابق با راهنمای ارائه شده متناسب با تغذیه ی آمریکاییان را مصرف کنند. که این رژیم غذایی شامل محصولات لبنی کم‌چرب است.
        با تشویق فرزندانتان به انجام اقدامات زیر می‌توانید به آنها در کم کردن کلسترول‌شان کمک کنید:
غذاهایی با چربی تام کم بخورید که شامل کلسترول و چربی‌های اشباع است. میزان چربی که کودکان روزانه باید مصرف کنند ۳۰ درصد یا کمتر از ۳۰ درصد از کل کالری است که روزانه مصرف می‌کنند (۴۵ یا ۶۵ گرم چربی در روز) البته این میزان در رابطه با کودکان زیر ۲ سال کاربردی ندارد.
آکادمی بیماری‌های رایج کودکان در آمریکا پیشنهاد داده که کودکان ۲ ساله یا پایین تر از ۲ سال باید رژیم غذایی سالم مطابق با راهنمای ارائه شده متناسب با تغذیه ی آمریکاییان را مصرف کنند. که این رژیم غذایی شامل محصولات لبنی کم‌چرب است. برای کودکان ۱۲ ماه تا ۲ سال که اضافه وزن یا چاقی دارند یا سابقه خانوادگی برای بیماری قلبی، استفاده از شیر با چربی پایین پیشنهاد می‌شود.
به‌طور منظم ورزش کنید. ورزش منظم هوازی مانند دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی، دو و شنا کمک می‌کنند که سطح HDL فرد افزایش یافته و میزان خطر بیماری‌های قلبی براساس سابقه خانوادگی شما کاهش یابد.
وزن خود را در یک محدوده سالم نگه دارید. چربی‌های غیراشباع را جایگزین چربی‌های اشباع کنید. چربی‌های اشباع در دمای اتاق جامدند و اکثرا از جانوران، نارگیل، و روغن پالم به دست می‌آید. چربی‌های غیراشباع اکثرا در دمای اتاق مایع هستند و از گیاهان بدست می‌آیند. روغن زیتون، روغن کانولا، روغن بادام زمینی نمونه‌هایی از چربی‌های غیراشباع هستند.
غذاهای متنوع بخورید تا تمام مواد غذایی مورد نیاز فرزندتان تامین شود.
کودکان و نوجوانانی که میزان LDL بدنشان بالاتر از سطح مورد نظر بیشتر است در معرض بیماری‌های قلبی قرار می‌گیرند و این افراد باید تحت مشاوره تغذیه‌ای قرار گرفته و برنامه ورزشی منظمی را دنبال کنند.سپید
محمدحسین نجفی
متخصص قلب و عروق

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: