کد خبر: ۱۷۱۹۳۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۲ - ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - 2017October 29
شفاآنلاین>تغذیه> روزه داری یک دوره زمانی است که فرد بدون اینکه غذایی مصرف نماید فقط آب می نوشد. روزه گرفتن در این روش ممکن است به کاهش وزن کمک کند، اما آیا این روش درست است؟

به گزارش گروه ترجمه شفاآنلاین،به نقل از مدیکال نیوز  برخی مردم ممکن است روزه بگیرند تا وزن کم کنند.برخی نیز برای مقابله با مشکلات خاص بهداشتی روزه می گیرند.



روزه داری با اب چیست؟

این نوع روزه داری زمانی است که فرد غذا نمی خورد و فقط آب مصرف می ماید.

هیچ زمان خاصی برای این نوع روزه داری مشخص نشده است اما پزشکان معمولا توصیه می کنند که  حداکثر 3 روز به این موضوع بپردازیم و بدون غذا باشیم.

 
به گفته کارشناس ها ،بهترین راه برای از دست دادن وزن این است که آن را به آرامی و با رژیم غذایی سالم توام با ورزش انجام دهیم. همچنین مهم است که سعی کنیم برخی از عادات غذایی را تغییر دهید، مانند کاهش تعداد مصرف غذاهای شیرین و نوشیدنی خوراکی.


هنگام روزه داری با آب، توصیه های پزشکی همیشه باید مورد توجه قرار گیرد، زیرا ممکن است این روش برای همه ایمن نباشد

اگرچه فوائد بالقوه سلامتی برای روزه داران وجود دارد، اما اگر روزه داری با آب بیش از حد طول بکشد ممکن است خطرات قابل توجهی به دنبال داشته باشد.


به گفته متخصصین ،روزه داری برای همه افراد ایمن نخواهد بود و نباید توسط افراد مسن، افراد زیر 18 سال یا افرادی که کم وزن هستند انجام شود.

روزه داری برای این افراد توصیه نمی شود :

کسانی که کم وزن هستند

زنان حامله یا شیرده
افراد مبتلا به مشکلات وبیماری های  قلبی
مبتلایان به دیابت نوع 1
آنها که میگرن کنترل نشده دارند
افرادی که خون اهداء کرده اند
بیمارانی که در حال مصرف داروهای خاص هستند


باید توجه داشت که روزه آب می تواند از لحاظ ذهنی و فیزیکی خسته کننده باشد، بنابراین مردم باید با دقت خود برای این روزه داری آماده کنند.

توصیه های مهم به روزه داران با آب
خوردن غذاهایی با انرژی زیاد، قبل از غذا مفید است
روزه داری در زمان تعطیلی
اجتناب از روزه گرفتن درصورت خستگی



در طول زمان روزه داری باآب ، ضروری است که آب به اندازه کافی بنوشید و در طول روزهم این کار را فراموش نکنید اما ازمصرف زیاد آب هم باید خودداری شود.

هنگامیکه روزه داری با اب به پایان می رسد فرد نباید بیش از اندازه غذابخورد بلکه باید به تدریج غذا و میوه میل نماید تا از درد معده و احساس درد جلوگیری کند.

برچسب ها: آب ، روزه داری ، وزن
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: